Az érintett repülőgépek utasai bizonyára örültek, hiszen a járatok látványosan korábban érkeztek meg az adott célállomásra. A Virgin Atlantic Washington DC-ből Londonba tartó gépe mintegy 45 perccel, a United Airlines New Jerseyből Lisszabonba közlekedő járata pedig 20 perccel a várható érkezés ideje előtt szállt le – írja a Washington Post.
Ez is érdekelhet: Ez a szuperszonikus repülőgép képes lesz egy óra alatt New Yorkból Londonba repülni
A repülők sebessége meghaladta az 1280 kilométer/órás sebességet, ami nagyjából 320 kilométer/órával több annál a gyorsaságnál, amit az utasszállítók általában el szoktak érni.
A washingtoni Nemzeti Meteorológiai Szolgálat mérései szerint az Atlanti-óceán felett tomboló szél elérte a 426 km/órát, így a gépek a hangsebességnél gyorsabban repültek.
Mindez lenyűgöző, azonban a repülők nem törtek át a hanghatáron, hiszen a saját, megszokott sebességükkel közlekedtek, csak a szokatlanul gyors légáramlatok között – tehát technikailag ez nem történt meg. Jeff Berardelli, a WFLA Tampa Bay meteorológusa elárulta, hogy a sebességet ilyenkor a közeghez kell mérni.
The science behind this weekend’s 265 mph jet stream! A trans Atlantic flight reached an astonishing 835 mph. So Lets talk about meteorology, how climate change factors in and not breaking the sound barrier… 🧵 1/ pic.twitter.com/1iT578kw7q
— Jeff Berardelli (@WeatherProf) February 20, 2024
Olvasd el ezt is! Mi történik, ha a gépünk nem tud landolni a rossz idő miatt?
A futóáramlások nemcsak a gyorsabb célba jutáshoz segíthetnek hozzá, hanem az üzemanyag-takarékos repüléshez is. A Reading Egyetem tanulmánya szerint, akár 16 százalékkal kevesebb is lehet az üzemanyag-felhasználás, ha a gépek jól kihasználják a jet-streamet, ez pedig jóval kevesebb szén-dioxid-kibocsátást is jelent.