állomás Berlinben, Németországban vonattal és utasokkal a peronon
Fotó: Shutterstock

Továbbra is érvényben a német szuperolcsó bérlet − a hatása pedig megdöbbentő

Az olcsó tömegközlekedés valóban segít a kibocsátások csökkentésében − Németország példája erős számokkal támasztja ezt alá.


A németországi tömegközlekedés elterjedtségének növelését célzó programot „hatalmas sikerként" üdvözölték. A havi 49 eurós Deutschlandticket jóvoltából a DB Regio vezérigazgatója, Evelyn Palla szerint 25 százalékkal több utas fordult meg a Deutsche Bahn regionális járatain – írja az euronews.

Ha tovább olvasnál: Németország nem engedi el az olcsó jegyeket, új bérlet jön

A májusban bevezetett D-Ticket lehetővé teszi, hogy az emberek annyi buszra és helyi vagy regionális vonatra szálljanak fel az országban, amennyire szükségük van. Az akció magában foglalja a népszerű berlini S-Bahn hálózatot is.

Az áprilisi utasszámokat összehasonlítva a Deutschlandticket „már most nagy sikernek számít" – mondta Palla. A DPA német hírügynökségnek nyilatkozva Volker Wissing német közlekedési miniszter is „hatalmas sikernek" nevezte a jegyet.

​Hogyan változtatta meg a Deutschlandticket az emberek utazási szokásait?

Május 1. óta a Deutsche Bahn nyilvántartása szerint a németek a D-Ticketet a „jelentősen hosszabb távolságok megtételére" használják. A nyár folyamán a tengerpartra és a hegyekbe vezető útvonalak különösen népszerűnek bizonyultak. Ez arra utal, hogy a rendszer lehetővé teszi az emberek számára, hogy fenntarthatóbb utazási döntéseket hozzanak a nyaralásuk során.

Ez is érdekelhet: Európa nagysebességű vonatokkal szorítaná vissza a repülőket

hamburgi vas\u00fat\u00e1llom\u00e1s

Fotó: Shutterstock

Bár a szezonális változás részben magyarázza az utazások számának növekedését is. Az, hogy májusban és júniusban telítettebbek voltak a vonatok, mint áprilisban, az üdülési szezonnak is köszönhető. A számok mégis ígéretes tendenciát mutatnak. A bevezetés óta eltelt kevesebb mint három hónap alatt a helyi tömegközlekedés (ÖPNV) közel egymillió új ügyfelet fogadott.

A jegy iránti kereslet pedig továbbra is nagy. A Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége (VDV) adatai szerint június 20-ig 9,6 millió utas használta a D-Ticket előfizetést.

​Marad a 49 eurós németországi jegy?

Egyes régiókban az emberek ugyanannyit utaznak most, mint a 9 eurós nyáron. A tavaly júniustól augusztusig tartó havi 9 eurós akció keretében 52 millió jegyet adtak el, és a becslések szerint ezzel 1,8 millió tonna CO2-kibocsátást sikerült elkerülni. Bár hihetetlenül népszerű volt, és jelentős éghajlati előnyökkel járt, az ultraolcsó bérlet túl sokba került az államnak ahhoz, hogy meghosszabbítsák.

Kérdéses, hogy az idei 49 eurós bérlet meddig lesz érvényes, mivel a közlekedési vezetők májusban elismerték, hogy ez a bérlet is fenntarthatatlan lehet.

Wissing azonban bizakodó. Minél több előfizető van, annál olcsóbb lesz hosszú távon a Deutschlandticket. Hozzátette:

Ezért kell gondoskodnunk arról, hogy minél többen használják tartósan a jegyet.


A figyelmetekbe ajánljuk