Valamennyivel drágább, viszont praktikusabb és hosszú távú lesz az új bérlet Németországban – állítja a kormány.
Nagy sikert aratott Németországban a 9 eurós közlekedési bérlet, ami után az ország tartományai új megállapodást kötöttek egy új, 49 eurós bérlet bevezetéséről, amely az egész ország területén érvényes lesz a tömegközlekedéstől kezdve a regionális közlekedésen át.
Bár az illetékesek még nem közöltek további információkat, annyit azért már elárultak, hogy az új jegy „előfizetői formában" fog megjelenni – írja a SchengenVisaInfo.com.
Az állami közlekedésért felelős illetékesek elmondása szerint az új jegyet digitálisan fogják értékesíteni, és csak havi előfizetéses formájában lesz elérhető – aki viszont feliratkozik a bérletre, bármikor lemondhatja majd az előfizetést.
Volker Wissing közlekedési miniszter a rendszerrel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy az új jegy "lebontja az akadályokat" a rendszerben, mivel az országhatárokon átívelően használható.
Wissing miniszter hangsúlyozta továbbá, hogy az új jegy ugyanolyan egyszerűen lesz használható, mint a 9 eurós jegy.
Annak ellenére, hogy Németország úgy döntött, hogy folytatja az olcsó bérletek kiépítését, még nem adtak pontos információkat és kezdési időpontot, mivel az országnak még meg kell vitatnia az erre szánt költségvetést. A német hatóságok közlése szerint 1,5 milliárd eurót szánnak a rendszerre, azzal a feltétellel, ha a tartományok is beszállnak a költségekbe.
Mielőtt az új rendszerről szóló tervekről megállapodtak volna, a jelenlegi kormány azt mondta, hogy 2023. január 1-jéig tervezi bevezetni a jegyet, majd két évig működtetnék, miután felülvizsgálnák.