Az FAA szerint a légiutas-kísérőknek mostantól legalább 10 egymást követő órát kell pihenniük a műszakok között, emellett a kötelező pihenőidőt egy órával megnövelik. Az új szabály olyan amerikai légitársaságoknál dolgozó légiutas-kísérőkre vonatkozik, akiknek legfeljebb 14 órát kell dolgozniuk.
A szabályozásban a légitársaságok ezentúl csak nagyon indokolt esetben csökkenthetik a pihenőidőt. Hogy az extra pihenőidő hogyan befolyásolja a légi közlekedést, nem tudni, de vannak, akik szerint ezzel újabb fennakadások lehetnek az amúgy sem túl jó passzban lévő amerikai piacon.
A szabályozásban a légitársaságok ezentúl csak nagyon indokolt esetben csökkenthetik a pihenőidőt.
A légiutas-kísérők, mint minden alapvető közlekedési dolgozó, minden nap keményen dolgoznak az utazóközönség biztonságáért, és teljes támogatással tartozunk nekik. Az új szabály megkönnyíti a munkájukat, ami viszont mindannyiunk biztonságát szolgálja a levegőben
– idézi a Travel + Leisure Pete Buttigieg közlekedési minisztert.
A szabályozás tényleg indokolt volt: ugyan a munka olyan előnyökkel jár, mint az ingyenes repülés, mégis intenzív biztonsági képzést igényel, és kimerítő vagy nem túl rugalmas munkaidővel járhat – gondoljunk csak az extrém kora reggeli járatokra.
Az egyik fő probléma, hogy a légiutas-kísérők általában attól a pillanattól kezdve kapják a fizetésüket, amikor az utastér ajtajai becsukódnak – ha egy járat késik, azt a legtöbbször nem számolják munkabérnek.
Sara Nelson, a légiutas-kísérők szövetségének (Association of Flight Attendants-CWA) elnöke szerint az új szabály kiegyenlíti a minimális pihenőidőt a kereskedelmi légitársaságok pilótáinak pihenőidejével.
A megfelelő pihenés elengedhetetlen ahhoz, hogy a légiutas-kísérők a légi közlekedés első számú válaszadóiként végezhessék munkájukat. Szükségük van erre a pihenésre ahhoz, hogy elvégezhessék a munkájukat. De abban mindenki megnyugodhat, hogy soha nem fogunk pihenni a munkánkban, hogy továbbra is biztosítsuk a világ legbiztonságosabb közlekedési rendszerét.
– mondta Nelson egy nyilatkozatban.