repülőgép
Shutterstock

Az egyik legnagyobb légitársaság elektromos gépeket használ majd a rövid utakhoz

Ettől függetlenül a közeljövőben még így sem látni a zöld fordulatot a légi közlekedésben.

A világ egyik legnagyobb légitársasága, a United Airlines, a CNBC ESG Impact Virtual konferenciáján megosztotta az előzetes terveit egy elektromos repülőgépflotta beüzemeléséről.

Az óriáslégitársaság optimista a vállalkozással kapcsolatban, és előrejelzései szerint már az évtized végére elektromos meghajtású kereskedelmi járatokat indíthat, ami véleményük szerint megalapozhatja a légi közlekedés sokkal környezetbarátabb jövőjét.

Kezdetben olyan útvonalakon szeretnénk repülni, amelyek nagyjából 300 kilométeresek vagy annál rövidebbek.

– mondta Mike Leskinen, a United Airlines Ventures elnöke a CNBC-nek a videokonferencia során.

Más szóval az akkumulátoros repülőgépek Leskinen szerint a regionális, rövid távú járatokon kapnak majd lehetőséget a légi közlekedésben.

Shutterstock

A United még tavaly indította a terveit, és 100 darab 19 utas befogadására alkalmas akkumulátoros repülőgépet vásárolt a svéd Heart Aerospace startup cégtől.

A cég alapítója, Anders Forslund, aki szintén részt vett a konferencián, elmondása szerint a repülőgépek fél óra alatt képesek lesznek feltöltődni, ami nagyjából megfelel az ipari szabványoknak.

A gépek azonban egyhamar nem fognak felszállni, mivel még engedélyeztetésre vár, de Forslund előrejelzése szerint 2028-ra megkapnak minden papírt.

Zöld fordulat?

A hosszú távú járatok esetében a United már bejelentette, hogy fenntartható üzemanyagot kíván használni, hogy 2050-re szén-dioxid-semlegessé váljon.

Tavaly decemberben a légitársaság a világon elsőként teljesített 100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyaggal utasszállító járatot. Ugyan ez nagy dolog volt, a kritikusok szkeptikusak voltak a technológia méretnövelésének megvalósíthatóságával kapcsolatban.

De United befektetett elektromos légi taxikba is, a múlt hónapban 200 függőleges fel- és leszállásra képes járművet rendelt az Eve Air Mobilitytől. Egyértelmű, hogy a légitársaság hajlandó pénzt dobni a fenntarthatósági problémára, de a szakértők szerint a szén-dioxid-semleges státusz még így is nehéz kihívás lesz.

(Futurism)


A figyelmetekbe ajánljuk