vitaminok

A D-vitamin-kiegészítő szedését a tanulmányok többször is összefüggésbe hozták a fogyással. A D-vitamint szedők fogynak fogyókúra vagy egyéb drasztikus életmódbeli változtatások nélkül is.


Egy tanulmány kimutatta, hogy ha valaki több tejet iszik, amely D-vitamint és kalciumot tartalmaz, az megduplázhatja a fogyást. Az új kutatásban pedig 50 túlsúlyos nő vett részt – kezdi a PsyBlog.

Felük hat héten keresztül napi közel 10 ezer NE-nek megfelelő D-vitamin-adagot kapott.

A tanulmány szerzői azt írják:

Korábbi tanulmányok kimutatták, hogy a D-vitaminhiány gyakoribb az elhízott emberek körében, és fordított összefüggés volt a D-vitamin, a testtömegindex és a testsúly között.

A másik fele placebót kapott, amiről azt mondták nekik, hogy D-vitamin.

A kutatók megmérték az emberek testsúlyát, derék- és csípőkörfogatát, koleszterinszintjét és más biológiai markereket a táplálékkiegészítés előtt és után. Az eredmények pedig azt mutatták, hogy a D-vitamint szedők 3,5 kilót fogytak, miután hat hétig szedték az étrendkiegészítőt.

A tanulmány szerzői magyarázzák az eredményeket:

A 20-40 év közötti elhízott és túlsúlyos nőkön végzett kettős vak klinikai vizsgálat eredményei azt mutatták, hogy a D-vitamin 50 ezer NE/év dózissal történő pótlása 6 héten keresztül szignifikánsan csökkentette az átlagos BMI-t [testtömegindex], a testsúlyt, illetve nyilvánvalóan növelte a D-vitamin szintjét a kontrollcsoporthoz képest.

A D-vitamin-csoportban az átlagos súlycsökkenés körülbelül 3,5 kiló volt, míg a kontrollcsoportban nem történt változás.

A figyelmetekbe ajánljuk