Peruban talált múmiák
Fotó: Getty Images

Úgy tűnik, nem manipulálták a Dél-Amerikában felfedezett űrlényszerű múmiákat

2017-ben a dél-perui Nazca városában 6 különleges múmiára bukkantak tudósok, amelyekről akkor az az összeesküvés-elmélet terjedt el globálisan, hogy akár Földön kívüli élelőlények is lehettek. Bár ez az elmélet továbbra sem állja meg a helyét, egy nemrégiben lezajlott kutatás fontos megállapításokat tett a külünös maradványokról.

7 évvel ezelőtt a perui sírboltból egy 9 hónapos gyermeket, 4 férfit és egy nőt – akit a kutatók Mariának neveztek el – maradványát tárták fel a régészek. Ekkoriban legalább 4, egymástól függetlenül elvégzett DNS-analízis azt állapította meg, hogy ezek a múmiák genetikájuk alapján emberek.

A témával kapcsolatos legfrissebb tanulmányt egy perui kutatócsoport végezte – elsősorban a női múmián.

A csapat – nagyítóval végzett, a test belsejét vizsgáló – kutatásával több érdekes részletre is felfigyelt, de a legfontosabb, hogy úgy tűnik, senki nem manipulálta ezeket a maradványokat.

A testről egyébként egykor hiányzott a haj, valamint nem találtak külső fülekre utaló maradványokat – csak a hallójáratok nyílásaival rendelkezhetett egykor Maria.

Másrészt a koponya boltozata atipikus növekedést és fejlődést mutatott, illetve térfogata 30 százalékkal nagyobb, mint egy normális emberé. Továbbá a felvételen jól látható kiálló állkapocs és kidülledt szemek is valamiféle fura lényt feltételeznek.

Ez is érdekelhet: Legalább 4 gonosz civilizáció élhet a közelünkben

A csapat azonban megjegyezte, hogy a humanoid test legmeglepőbb és legszokatlanabb vonásait a kezeken és a lábakon figyelhető meg.

Figyelemre méltó, hogy a kéz minden egyes ujja négy ujjpercből áll, ellentétben a normál ember három ujjpercével

– osztották meg a kutatók az elemzésben.

A tanulmány – Maria maradványának elemzését követően – kimutatta tehát, hogy ugyan a test biológiai hasonlóságot mutat az emberével, de számos morfológiai és anatómiai szerkezeti különbséggel bír. Így tehát a rejtélyes múmiákkal kapcsolatban további kutatások szükségesek.

Forrás: DailyMail