Tudósok állítják: bizonyítékot találtak a Naprendszer kilencedik bolygójának létezésére

A kilencedik bolygó sokáig egy feltételezett objektum volt a Naprendszer külső vidékén, most azonban bizonyítékot találtak a létezésére – legalábbis ezt állítja egy csillagászokból álló csoport.

Egyes csillagászok hosszú évek óta gyanítják, hogy a Naprendszerünk peremén tapasztalható szokatlan jelenségekre a legjobb magyarázatot egy másik, még fel nem fedezett bolygó adhatja.

Konstantin Bogytin csillagász, aki segített népszerűsíteni az elméletet, újabb nyilatkozatában elárulta, hogy ő és csapata ismét bizonyítékokat talált, amelyek arra utalnak, hogy ez a bolygó valóban létezik. Legfrissebb munkájuk az eddigi legerősebb statisztikai bizonyíték arra, hogy a kilencedik bolygó valóban létezik – írja az Independent.

Ez is érdekelhet: Legalább 300 millió potenciálisan élhető bolygó lehet a Tejútrendszerben

Az új munkában a tudósok egy sor transz-Neptunusz-objektumot vagy TNO-t vizsgáltak, ami a technikai kifejezés azokra az objektumokra, amelyek a Naprendszer szélén, a Neptunuszon túl helyezkednek el.

A kutatás azokat az objektumokat vizsgálta, amelyek mozgása azért válik instabillá, mert kölcsönhatásba lépnek a Neptunusz pályájával. Ez az instabilitás azt jelenti, hogy nehezebb őket megérteni, ezért a lehetséges kilencedik bolygót vizsgáló csillagászok általában figyelmen kívül hagyták elemzésükben.

A kutatók ehelyett a tárgyak felé néztek, és megpróbálták megérteni a mozgásukat. És - állította Dr. Bogytin - a legjobb magyarázat az, hogy egy másik, még fel nem fedezett bolygóról származnak.

A kutatócsoport szimulációk egész sorát végezte el, hogy megértse, hogyan befolyásolják az objektumok pályáját különböző dolgok, köztük a körülöttük lévő óriásbolygók, például a Neptunusz, a Tejútrendszerből érkező galaktikus árapály és az elhaladó csillagok.

A csapat pedig továbbra is azt állítja, hogy a kilencedik bolygó elmélete mindezekre a legjobb magyarázat.

Olvasd el ezt is! Mi történik a Merkúron? Zsugorodni kezdett a bolygó

A kutatócsoport beszámolója szerint a további vizsgálatokat a Vera C Rubin Obszervatórium jövőbeli indulása teszi majd lehetővé. A létesítményt jelenleg is építés alatt áll Chilében, és elindulása után az égboltot fogja fáradhatatlanul pásztázni, hogy megértsék, hogyan viselkednek ezek a nagyon távoli objektumok.

A munkát leíró, Generation of Low-Inclination, Neptune-Crossing TNOs by Planet Nine című tanulmányt az arXiv-on tették közzé.