hosszúszárnyú bálna

A földönkívüliekkel való kommunikációt segítheti, ha végre megértjük a bálnákat

Kutatók a púpos bálnák kommunikációs rendszerét tanulmányozzák. Céljuk, hogy minél többet megtudjanak arról, hogyan lehetne érzékelni és értelmezni a világűrből érkező földönkívüli jeleket.

A SETI Intézet, a Kalifornai Egyetem és az Alaszkai Bálna Alapítvány kutatói nemrégiben egy víz alatti hangszóró segítségével beszélgettek egy Twain nevű bálnával, a hívást természetesen rögzítették is. Az állat 20 percen át kommunikált a kutatókkal – derült ki a kutatás leírásából.

A vizsgálatot végző tudósok szerint a víz és az űr – a kommunikációt tekintve – rendkívül hasonló terepnek számítanak. Ennek oka, hogy az ilyen közegekben történő interakciók kizárólag saját környezetükben dekódolhatóak.

A technológia jelenlegi korlátai miatt a földönkívüli intelligencia kutatásának egyik fontos feltételezése, hogy a földönkívüliek érdekeltek lesznek a kapcsolatfelvételben, és ezért az emberi vevőket célozzák meg. Ezt a fontos feltételezést minden bizonnyal alátámasztja a púpos bálnák viselkedése is.

fejtette kiLaurance Doyle, a SETI Intézet munkatársa.

Twain minden hívásra adott válasza a megértés és az interakció kifinomult szintjéről tanúskodott. A púpos bálna a csapat hajója felé közeledett, majd körözött akörül, miután meghallotta a víz alatti hangszórón keresztül lejátszott hangokat. A tanulmány szerint az egyes hívások közötti intervallumváltozatok összehangolása az emberhez hasonló társalgási stílust tükrözött.

Ez is érdekelhet: Földönkívüli technológia zuhanhatott a Csendes-óceánba?

Ezek a bálnák rendkívül intelligensek, összetett szociális rendszerrel rendelkeznek, eszközöket készítenek – például buborékokból hálókat a halak kifogásához –, és kiterjedt eszköztárral kommunikálnak mind énekkel, mind egyéb jelekkel

– nyilatkozta Fred Sharpe az Alaszkai Bálna Alapítványtól.

Ezért a bálnákkal való kapcsolat egyedülálló lehetőséget kínál a nem emberi fajok intelligens kommunikációjának tanulmányozására. A kutatócsoport az információelmélet elveit alkalmazva olyan szűrőket fejleszt majd ki, amelyek segíthetnek a földönkívüli jelek feldolgozásában és az intelligens élet keresésében bolygónkon túl.