diéta

A reggeli, ami megnégyszerezheti a fogyást hosszú távon

A bőséges reggeli étrendet követő emberek végül négyszer annyit fogytak, mint azok, akik egész nap csak a szokásos alacsony szénhidráttartalmú étrendet követték.

A fehérjében és szénhidrátban gazdag, nagy adag reggeli összefügg a fogyással – derült ki egy tanulmányból, amit a PsyBlog szemlézett. A diétázók ezután a nap hátralévő részében egy alacsony kalóriatartalmú, alacsony szénhidráttartalmú étrendet követtek.

A kutatók azt is kimutatták, hogy egy diéta hosszú távú sikere azon múlik, hogy képes-e teltségérzetet kelteni, és csökkenti-e a szénhidrátok és édességek utáni sóvárgást.

A kutatáshoz 94 fizikailag inaktív, elhízott nőt kerestek, akiket két csoportra osztották, hogy kiderítsék, hogy a fehérjében és szénhidrátban gazdag, nagy reggeli hatékonyabb-e, mint a szigorú, alacsony szénhidráttartalmú diéta.

A nagyon alacsony szénhidráttartalmú étrend napi 1085 kalóriát tartalmazott, amelynek alapja 78 gramm zsír, 51 gramm fehérje és 17 gramm szénhidrát volt. Azoknál a résztvevőknél, akik ezt az étrendet tartották, a reggeli volt a legkisebb étkezés a nap folyamán, mindössze 290 kalóriát tartalmazott.

A diétázók reggelire tejet, tojást, húst, gyümölcsöt, gabonapelyhet és kenyeret fogyaszthattak, de a szénhidrát mennyisége csak 7 gramm, a fehérje pedig 12 gramm volt.

A nagy reggeli diétás csoport ezzel szemben napi 1240 kalóriát fogyasztott, amely 97 gramm szénhidrátból, 93 gramm fehérjéből és 46 gramm zsírból állt.

• Reggelijük 610 kalória volt, amely 58 gramm szénhidrátot, 47 gramm fehérjét és 22 gramm zsírt tartalmazott.
  • Az ebédjük 395 kalória volt, amely 34 gramm szénhidrátot, 28 gramm fehérjét és 13 gramm zsírt tartalmazott.
  • A vacsorájuk 235 kalória volt, 5 gramm szénhidrát, 18 gramm fehérje és 26 gramm zsír.

A vizsgálati időszak nyolc hónap volt, amelyben az első négy hónap a fogyásra, az utolsó négy hónap pedig a súly megtartására összpontosított.

A szigorúan alacsony szénhidráttartalmú csoport 12,7 kilogrammot, a nagy reggeliző csoport pedig 10,5 kilogrammot fogyott.

Nyolc hónap elteltével azonban az alacsony szénhidráttartalmú diétázók 8,2 kg kilogrammot visszahíztak míg a nagy reggeli diétán lévők továbbra is fogytak, és további 7,5 kilogrammot veszítettek.

A nagy reggelit fogyasztók átlagosan 21 százalékot veszítettek a súlyukból, az alacsony szénhidráttartalmú diétán lévők viszont csak 4,5 százalékot. Ráadásul a nagy reggeli elfogyasztása után a résztvevők teltebbnek érezték magukat, és kevesebb szénhidrátot és édességet kívántak.

A legtöbb fogyókúrás tanulmány megállapította, hogy a nagyon alacsony szénhidráttartalmú étrend nem jó módszer a fogyásra. Fokozza a szénhidrátok utáni sóvárgást és lassítja az anyagcserét Ennek eredményeként gyorsan visszatér az elhízás

– mondta Daniela Jakubowicz, a tanulmány vezető szerzője.

Jakubowicz szerint a nagy reggeli diéta működik: ő is 15 éve sikeresen alkalmazza a diétát a pácienseinél.

Az étvágyat kordában tartja, és csökkenti a cukor vagy keményítő, például édesség, desszert, burgonya, tészta és kenyér utáni sóvárgást. Több gyümölcsöt és zöldséget is tartalmaz, ami növeli a vitamin- és rostbevitel szintjét.

Érdemes belekezdeni!