Az elektromos biciklik akkumulátorjairól a New York-i tűzoltóság eddig 174 olyat esetet vizsgált 2022-ben, ami veszélyes tűzesetekről számolt be, ez pedig a kétszerese a 2021-es adatokhoz, 2020-hoz képest pedig a négyszeresére emelkedett – számolt be róla az NPR.
A tüzek elsődleges oka a kerékpárok lítiumion-akkumulátorai és a töltőberendezések hibás működése. Bár a töltők elvileg kikapcsolnak, ha teljesen feltöltődtek, néha mégsem teszik ezt, ami olykor balesetkhez vezet.
Az akkumulátorok arról is ismertek, hogy az akkumulátor magjából elektrolit szivárog, ami veszélyes láncreakciót indíthat el, ami tűzhöz vezethet.
Ezek a kerékpárok, amikor meghibásodnak, olyanok mint egy forrasztólámpa. Láttunk már olyan eseteket, amikor az emberek robbanásveszélyesnek írták le őket
– mondta Dan Flynn, tűzoltóparancsnok az NPR-nek.
New Yorkban az elektromos biciklik tűzproblémája a lakosok növekvő szállítási igényével függ össze, ami a kerékpárok meteorikus emelkedését táplálta. Az e-bike akkumulátorok tüzeinek jelentős része a kézbesítők által birtokolt járműveket érinti, amelyek hosszú munkaideje gyengítheti az akkumulátorokat, és hosszabb ideig tart a töltésük. Egyeseknél akár nyolc órát is igénybe vehet a töltés, ha egyszer elhasználódtak, és lehetetlen végig figyelni rájuk – különösen egy futár munkarendje mellett.
Egy új akkumulátor vásárlása, ha a régi elhasználódott, drága lehet, ezért sok e-kerékpárral rendelkező kézbesítő inkább az olcsóbb, felújított akkumulátorokat választja, amelyeket gyakran cserélnek fel másokra. És egyes vélemények szerint nagyobb a valószínűsége, hogy felrobbanjanak vagy tüzet okozzanak.