A legjobban fogyó elektromos járművek nem az elektromos autók, hanem az elektromos kerékpárok.
A The New York Times friss jelentése szerint az amerikaiak 2020-ban nagyjából félmillió e-biciklit vásárolnak. Összehasonlításképpen: ugyanebben az időszakban mindössze 231 000 elektromos autó talált gazdára és ez infrastrukturális szempontból nagyon jelentős dolog egy olyan pillanatban, amikor a politikai döntéshozók a fenntartható közlekedés jövőjéről vitatkoznak.
Az elektromos kerékpárboom egyik fő mozgatórugója a világjárvány volt, amely a NYT szerint 2019 és 2020 között 145 százalékkal növelte az elektromosbicaj-eladásokat. Ez kétszerese a hagyományos kerékpáreladásoknak.
A COVID úgymond évekkel előrébb lendítette az elektromos kerékpárokat
– mondta Josh Squire, a Hopr kerékpármegosztó szolgáltatás alapítója.
Úgy tűnik, hogy a trend nem is lassul. A Deloitte tanácsadó cég becslése szerint 2020 és 2023 között világszerte nagyjából 130 millió e-biciklit fognak eladni.
Számos nagyváros, például New York, Chicago és Charlotte már megkezdte az e-biciklik beépítését a tömegközlekedési infrastruktúrába. Az amerikai szenátus jelenleg egy olyan törvényjavaslatot is előterjesztett, amely adójóváírást nyújtana az elektromos biciklik vásárlásakor, tovább ösztönözve ezzel az alternatív közlekedési módot.
Mivel a fosszilis üzemanyaggal működő autók egyre inkább eltűnnek, ez azt jelentheti, hogy az e-bringák jelenthetik a városi ingázás jövőjét.
Forrás: Futurism