Elektromos autó töltése
Fotó: Shutterstock

Hazánkban a bizonytalanság miatt nem veszik az e-autókat

Továbbra sem fogynak az elektromos autók – ez áll a háttérben

Az ide szeptember nagy fordulatot hozott az európai autóiparban: ez volt az első hónap, amikor az eladásokban először előzték meg a hibrid autók a hagyományos benzines modelleket a kontinensen. Ám ugyanez a tendencia Magyarországról már nem mondható el, nálunk ugyanis még mindig kevés elektromos autót vásárolnak a sofőrök.

A Haszon számol be arról, hogy itthon a vártnál jóval kisebb az e-autók piaca, amit csak részben lehet az árakkal magyarázni. A portál idézi Szászi Istvánt, a Bosch Csoport magyarországi vezetőjét, aki szerint a vásárlók átlagosan 4 millió forintot fizetnének ki egy új elektromos járműre, ez azonban irreálisan alacsony összeg.

Valójában azonban nem ez az igazi nehézség a villanyautók piacán, hanem az, hogy teljes a bizonytalanság a sofőrök körében.

Még több hír az autók szerelmeseinek! Elektromos autót keresel megfizethető áron? Ezt a modellt válaszd!

Az infrastruktúrára többé-kevésbé már nem lehet panasz, de persze, ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne még javítani rajta. Itt sokkal inkább az amortizációról van szó: egy tizenöt-húsz-harminc milliós kiadásnál ez a legfontosabb kérdés

– magyarázza a szakértő, aki szerint a fő kérdés az, hogy milyen extra kiadásokkal jár egy ilyen autó fenntartása.

BYD Seagull

Az elektromos autókkal kapcsolatban sok a megválaszolatlan kérdés, ezért nem veszik annyian

Fotó: Shutterstock
Senki nem tudja például előre megmondani, hogy mennyire értékállóak ezek a járművek; mikor és mennyiért kell majd akkumulátort cserélni bennük; meddig lehet használni őket – sorolhatnám a kételyeket, melyek tapasztalat híján a flottakezelőknél, bérlőknél is felmerülnek.

Ez is érdekelhet! Nullkilométeres autót vennél? Ezekkel a modellekkel rendkívül sokat buksz az első 5 évben

A szakember szerint sokan azt sem tudják pontosan, hogy ha esetleg eladnák a már megvásárolt villanyautókat, milyen összeget kapnának egy-egy járműért.

Továbbra is az él bennünk, hogy a benzines, dízeles gépkocsiknál lehetett előre kalkulálni a maradványértékkel, most, a villanyosoknál azonban nem. Ezzel magyarázható a visszafogottság a vásárlóerő részéről. Mindenesetre úgy vélem, ez is meg fog oldódni előbb-utóbb

Ahogy a portál emlékeztet,

az európai autóvásárlások immár 32,8%-át teszik ki a hibrid járművek, míg a benzines autók részesedése mindössze 29,8%-ra csökkent.

A dízelautók eladása is tovább zsugorodott, ezek a négykerekűek már csak 10,4%-ot képviselnek. Az elektromos autók eladásai is fellendültek szeptemberben, az újautó-piac egészének 17,3%-át képviselték, ami 9,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest, ám ez még mindig alulmúlja az előzetes várakozásokat.

A figyelmetekbe ajánljuk