Az összetett hűtési technika, amelyet azért fejlesztettek ki, hogy bizonyos elektromos rendszerek az űrben is megfelelő hőmérsékleten maradjanak, a jelenleg forgalomban lévő elektromos járműtöltők áramának csaknem ötszörösét képes biztosítani – írja a NASA egy blogbejegyzésben.
A nagyobb elektromos áram több hőt termel, vagyis minél több áram áramlik, annál nagyobb a valószínűsége az alkatrészek túlmelegedésének.
A NASA komplex hőátviteli rendszere, az úgynevezett „alulhűtött áramlásforralás" képes lehűteni a nagy töltést szállító kábeleket, ami a NASA szerint potenciálisan gyorsabb áramlást tesz lehetővé az alkatrészek túlmelegedésének kockázata nélkül.
A NASA a rendszert egyébként a „nukleáris maghasadással működő energiarendszerek a Holdra, a Marsra és azon túlra irányuló küldetésekhez; gőzkompressziós hőszivattyúk a holdi és marsi élőhelyek támogatására; valamint rendszerek a hőszabályozására és a fejlett életfenntartás biztosítására" fejlesztette ki.
Az elektromos járművek jelenlegi töltési ideje néhány nyilvános gyorstöltőállomáson kevesebb mint 20 perc, míg otthoni töltők esetén órákig vagy napokig is eltarthat.
A NASA állítása szerint az új hőátadó rendszer a töltőállomásokon mindössze öt percre csökkentheti a töltési időt.
Az új technológiának az alkalmazása a jármű feltöltéséhez szükséges idő példa nélküli csökkenését eredményezte, és megszüntetheti az elektromos járművek világméretű elterjedésének egyik fő akadályát
– írták.
Az USA kormánya már egy ideje pörgeti az elektromos autók töltésére irányuló beruházásokat, hogy elérje a kitűzött célját, miszerint 2030-ig 500 ezer elektromos autótöltőt telepítsenek országszerte – jelenleg pedig a lassú töltés és a megbízhatatlan töltőállomások problémát jelentenek az elektromos autók sofőrjeinek.
(Insider)