Nem titok, hogy a diákok gyakran használják a ChatGPT-t a feladataik elvégzésére vagy esszéírásra. Most azonban fordult a kocka, így pedig a tanáraik is kapnak egy kis segítséget a mesterséges intelligenciától, hogy osztályozzák a munkáikat. Ez mire vezet majd? Valószínűleg semmi jóra.
A Writable nevű új szoftver lehetővé teszi a tanárok számára, hogy mesterséges intelligencia segítségével értékeljék a dolgozatokat, ami a vállalat szerint rengeteg időt takaríthatna meg a pedagógusoknak – írja a Futurism.
Ez is érdekelhet: 6 dolog, ami 2023-ban történt a mesterséges intelligenciával
A mesterséges intelligencia az élet szinte minden területére bekúszik. Ám azzal, hogy mind a diákok, mind a tanárok egy sokszor még pontatlan technológiára támaszkodnak, nem sok jót ígér az oktatás jövője szempontjából. A cég szerint a Writable valóban arra törekszik, hogy a tanároknak visszaadja az idejüket, hogy azt a nagyobb hatású tanítási és tanulási tevékenységekre fordíthassák. Terveik szerint így a diákok élvezetesebb órákat kapnának, örömtelivé tudnák tenni a házi feladatok elvégzését, hogy maguk akarják megcsinálni, ahelyett, hogy az MI-re bíznák az egészet.
Tehát elméletben mindenki jól járna.
Az alkalmazás úgy működik majd, hogy a tanárok feltöltik a diákok esszéit, amelyeket aztán lefuttatnak a ChatGPT-n, amely megjegyzéseket és észrevételeket tehet. A visszajelzéseket a tanároknak ezután ellenőrizniük kell – de hogy ez a kritikus utolsó lépés valóban megtörténik-e, azt csak találgatni lehet.
Tekintettel azonban a történelmileg alulfinanszírozott, túlterhelt tanárokkal teli iskolákra szerte az Egyesült Államokban, a Writable valószínűleg csak egy felületes megoldás a sokkal mélyebb, rendszerszintű problémákra.