A közösségi média, például az Instagram, ronthat testképünkön.
Korábban írtunk már arról, hogy a testképet a hangok és a szagok, valamint a barbiek is befolyásolhatják. Vajon hogyan hat rá a közösségi média?
A jelenlegi technológiai térben a közösségi háló diktálja a divatot. A Facebookról, Instagramról tudjuk meg, hogy mi számít szépnek, régen ugyanez a tévéből vagy magazinokból „derült ki".
Eddig a szépségideál mindig egyirányú volt. Az Instagramon azonban él egy paradoxon. Ott vannak a gyönyörű modellek és megjelentek azok az influenszerek is, akik felfedik a nagyközönség előtt tökéletlenségeiket.
A közösségi média veszélyes tér, mivel nincsenek határai. Az agresszió, szexualitás gyakori témák. Elterjedt az Instagram-arc (Instagram face), ami egyfajta nőideált mutat be.
Kim Kardashian arcához hasonló az ideál, ami miatt az influenszerek macskaszemeket, hosszú szempillákat, hosszú orrot hangsúlyoznak sminkelésükkel.
Onnan tudjuk, hogy beépült egy ilyen ideál az emberekbe, ha aktívan bevonódnak ezekbe a trendekbe. A közösségi média teret kínál erre a kedveléssel és kommenteléssel, megosztással.
Mindenki összehasonlítja magát mindenkivel, a felhasználók saját ügyüknek érzik a nőideált.
A tökéletes arc utánzása mentális betegségekhez vezethet. Így írták le a Snapchat diszmorfiát is, ami egy testképzavar.
Tijion Asho plasztikai sebész ugyanis arra lett figyelmes, hogy míg régen modellek képével érkeztek hozzá kliensek a mágikus átalakulásra várva, mostanában egyre többen mutatják fel a saját filterezett képüket.
A plasztikai sebészek 55 százaléka találkozott az elmúlt években olyan nőkkel, akik Snapchat képükre szerettek volna hasonlítani.
Az elérhetetlen ideál üldözése tehát a testtel való elégedetlenség révén mentális egészségromláshoz is vezethet.
(Forrás: Psychology Today)