Megmutatjuk az 5 legjobb klasszikus autót az 1960-as évekből. A lista természetesen szubjektív.
Aston Martin DB5
Az egyik legklasszikusabb és legstílusosabb autó, amely valaha az utakon járt. Az Aston Martin DB5-öt egyértelműen James Bond tette világhírűvé az 1964-es Goldfinger című filmben.
A DB5 alvázát remek kontúrok jellemzik, amit a mai, modernebb Aston Martinok sem hagytak el.
A DB5 a teljesítmény tekintetében is megelőzte korát: az akkoriban szokatlan 5 sebességes sebességváltóval és egy 4,0 literes, 282 lóerős soros hatos motorral szerelték fel.
Pontiac GTO
Az 1964 és 1974 között gyártott Pontiac GTO volt az a modell, amely beindította az izomautók iránti érdeklődést, nem mellesleg az amerikai autógyártók közötti versenyt.
Ugyan nem ez volt az első ilyen autó, de a többség elhalványult mellette.
Ferrari 250 GTO
Sokak szerint a Ferrari 250 GTO az aranyévtized legikonikusabb autója, de akkor sem lövünk messze, ha a történelem egyik legjobb autójaként emlegetjük.
1962-es bemutatása után igazi legendává vált a versenypályákon, de az emberek a teljesítményénél is jobban szerették a lenyűgöző, kétajtós Berlinetta karosszériastílusáért, amelynek szép és íves vonalai sokakat megfogott.
Rövid ideig, 1962 és 1964 között gyártották, de ez az időszak is elég volt ahhoz, hogy az autótörténelem igazi legendájává váljon.
Ford Mustang
Ha egy amerikai izomautóra gondolunk, a legtöbben egyből a Ford Mustangra gondolnak. Az 1960-as években lényegében mindenki erre az autóra vágyott, ami nem véletlen. Nyers erejével és markáns megjelenésével 1964-ben lényegében meghódította a világot.
Az első változatokban még nem volt az autóban túl érdekes motor, de a következő változatokban már az ikonikus V8-as került bele, amely végül a legendák közé emelte a Mustangot.
Ugyan az autót az 1960-as és 1970-es években többször is áttervezték, de végig megtartotta az erőfitogtató megjelenését.
Jaguar E-Type
Beszédes, hogy Enzo Ferrari, a Ferrari alapítója szerint is a Jaguar E-Type volt a legszebb autó. Az 1961-ben bemutatott E-Type olyan kecses vonalakkal rendelkezett, amelyet kevés autó tud megközelíteni.
Utánozhatatlan szépségét a Jaguar aerodinamikusa, Malcolm Sayer által megalkotott aerodinamikai formának volt köszönhető, nem véletlen, hogy a típus a legtöbb autórajongó szívét elrabolta.
De a kinézete mellett a Jaguar E-Type hihetetlenül erős is volt akkoriban. Megelőzve a korát, az autó lényegében versenyautónak számított, és bebizonyította az autóiparnak, hogy lehetséges ehhez hasonló autókat a tömegek számára is gyártani.
Meglepő, de az E-Type rendkívül megfizethető is volt, a korszak más egzotikus autóinak töredékéért árulták.