Xiaomi SU7 Ultra

Szoftverfrissítéssel vett vissza 1500 lóerős autója teljesítményéből a Xiaomi

Komoly felzúdulást váltott ki a vásárlók körében a Xiaomi legújabb elektromos csúcsszedánjára, az SU7 Ultrára kiadott szoftverfrissítés. A május elején megjelent 1.7.0-s verzió olyan mértékű teljesítménycsökkentést hozott, hogy a felhasználói panaszok rövid időn belül rákényszerítették a gyártót a frissítés visszavonására.


​Drasztikus visszalépés a teljesítményben

A frissítés következtében az SU7 Ultra utcai használatban már nem tudta kihasználni a korábban elérhető 1548 lóerős csúcsteljesítményét, amit 900 lóerőre korlátoztak. A korábbi erőtartalék kizárólag hivatalosan jóváhagyott versenypályán, időmérő kör teljesítése után volt újra elérhető.

További kritikák érték azt az újítást is, miszerint a rajtvezérlés csak 60 másodperces késleltetéssel volt aktiválható, ami gyakorlatilag ellehetetlenítette az azonnali gyorsulást – pedig ez az egyik legfontosabb jellemzője volt a típusnak.

​A biztonságra hivatkozott a gyártó

A Xiaomi Auto szóvivője azzal indokolta a változtatásokat, hogy az autó maximális teljesítményének kihasználása kizárólag biztonságos körülmények között – versenypályán, jó minőségű abroncsokkal – ajánlott. Nem véletlenül: az SU7 Ultra álló helyzetből kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 350 km/h-t.

A modell ára Kínában 529 900 jüan (nagyjából 25 millió 500 ezer forint) körül mozog, és a Xiaomi kifejezetten olyan prémium versenytársak ellen pozicionálja, mint a Tesla Model S Plaid vagy a Porsche Taycan Turbo S. Éppen ezért sok vásárló az extrém teljesítmény miatt döntött az SU7 Ultra mellett – így érthető, hogy a frissítés utáni korlátozások hatalmas online tiltakozási hullámot indítottak el.

Ezt is olvasd el! Óvatosan a használt Teslák vásárlásával: erre az egy dologra mindenképp figyeljünk!

​Gyors visszakozás

A Xiaomi a visszajelzések hatására május 3-án bejelentette, hogy visszavonja a frissítést, emellett a vállalat jelezte, hogy a jövőben szorosabb együttműködést kíván kialakítani a járműtulajdonosokkal, mielőtt hasonló döntéseket hozna – olvasható a Haszon oldalán.

Az eset jól mutatja, milyen érzékenyen reagálnak a prémium autóvásárlók a digitális beavatkozásokra – különösen, ha azok a teljesítményt érintik.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, az autóra való előrendelések február 27-én este indultak el, 10 percen belül pedig mintegy 6900 rendelés futott be a céghez, majd két órával később már el is érték a 10 ezer vásárlót.

A figyelmetekbe ajánljuk