Egy telefon amelyen az Instagram logója látható.

Az Instagram nincs abban a helyzetben, hogy a növekvő felhasználói bázisával dicsekedjen.


Az Instagram a hírek szerint elérte a havi 2 milliárd aktív felhasználót, legalábbis egyes névtelenül nyilatkozó alkalmazottak szerint. A Meta (Facebook) tulajdonában lévő vállalat hivatalosan nem hozta – és valószínűleg nem is fogja – nyilvánosságra ezeket a számokat, mivel a vállalatnak az elmúlt hónapokban komoly vizsgálatokkal kellett szembenéznie a gyerekek és tizenévesek potenciális károsítása miatt.

Az Instagram utoljára 2018-ban hozta nyilvánosságra felhasználói bázisának méretét, amikor a platform bejelentette, hogy 1 milliárd usere van. Három év kellett ahhoz, hogy elérjék a 2 milliárdos határt. A CNBC-nek nyilatkozó alkalmazottak azt mondják, hogy belső beszélgetések során szereztek tudomást a számról – az egyik munkatárs szerint az Instagram körülbelül egy héttel azelőtt lépte át a küszöböt, hogy a Facebook úgy döntött, Metára változtatja a nevét.

Az Instagram kétségbeesetten próbál a TikTok előtt maradni, amelynek körülbelül 1 milliárd felhasználója van havonta. Bár a képmegosztó alkalmazás még mindig megelőzi a videóplatformot, egyelőre nem világos, hogy ez meddig fog tartani.

Mindezek mellett az Instagram jelenleg nincs igazán abban a helyzetben, hogy a felhasználói bázisával dicsekedjen, mivel saját belső tanulmánya szerint a platform súlyosbíthatja a fiatal lányok testképzavarát. Emellett azzal is megvádolták őket, hogy a tizenévesek könnyebben fedeznek fel újfajta drogokat az app miatt.

A figyelmetekbe ajánljuk