tidal

A Spotify vetélytársa úgy döntött, hogy a piacvezetőhöz hasonlóan mostantól nem csak előfizetők használhatják.


A Tidal egy prémiumszolgáltatásként jött létre 2014-ben a Spotify kihívójaként, jobb minőségben kínálva a streamingre bocsájtott tartalmait, mint a vetélytársak. Éppen ezért azóta csakis akkor lehetett használni, ha valaki rögtön elő is fizetett rá, nem igazán lehetett ingyen is hallgatni, reklámokkal megszakítva, mint mondjuk a Spotify-t, vagy éppen a YouTube-ot. Egészen mostanáig.

A Tidal ugyanis, amit még márciusban felvásárolt a Square, indulása óta először elkezd ingyen is tartalmat szolgáltatni. A tervek szerint a zenehallgatást idővel majd reklámok fogják megszakítani. Egyelőre most üzenetek akasztják, amik arra bátorítják a felhasználókat, hogy fizessenek elő az alkalmazás prémium szolgáltatásaira, ami offline zenehallgatást biztosít, jobb hangminőséget és dalszövegeket amellett, hogy nem kapunk mellette reklámokat és ilyen üzeneteket.

Ugyanakkor ez a szolgáltatás egyelőre még csak az Egyesült Államokban érhető el. Ugyanakkor ha sikerrel szerez új előfizetőket és felhasználókat a cégnek, vélhetően a többi piacon is tesztelni fogja majd a cég. Az Egyesült Államokban 10 dollár egyébként a sima előfizetés, vagyis átszámolva nagyjából 3200 forint, továbbá van egy speciális előfizetés is a duplájáért.

Egyúttal a Tidal átáll egy másik modellre is az előadók kifizetése terén. Az új modellnek a lényege, amit egyébként a Soundcloud is használ, hogy nem a legnagyobb jogtulajdonosok közt osztja szét az előfizetésekből származó bevétel egy részét, hanem a leghallgatottabb előadók közt abban a hónapban. Vagyis akit egy hónapban a legtöbbet hallgatnak, az majd nagyobb szeletet kap a kifizetésekből.

(Forrás: Consequence)


A figyelmetekbe ajánljuk