Az Alice Határországban a Netflix egyik új, saját gyártású sorozata, előzetese alatt pedig a magyar elektronikuszenei producer, Lazerpunk egyik dalát hallhatjuk. Korábban már a Wolfenstein: Youngblood is használta egy traileréhez egy másik számát. Kifaggattuk, hogyan is néz ki a gyakorlatban a Netflixszel való dolgozás, illetve azt is elmeséli, hogy milyen az éjszaka közepén hívást kapni egy nagy produkció érdeklődése miatt.



December 10-én debütál a Netflix új, saját gyártású sorozata, az Alice Határországban, ami egy csapat fiatalról szól, akik unalmukban egy másik, izgalmasabb világba vágynak. Kívánságuk hamarosan teljesül, bár valószínűleg nem úgy, ahogy szerették volna. A népszerű manga alapján készült sorozat hősei ugyanis átkerülnek egy olyan párhuzamos valóságba, ahol folyamatosan a túlélésért kell küzdeniük.

A sorozat előzetese látványos akciókat ígér, hangulatfestésként pedig Lazerpunk Power című 2018-as dalát hallhatjuk. Tóth Gábor 2014 óta aktív elektronikus zenei producernek ezen a néven. A főleg electroban, synthwave-ben és cyberpunkban utazó producernek 2018-as Death & Glory című nagylemeze nemzetközi sikert hozott számára. Azóta már túl van egy sikeres európai és egy amerikai turnén is, zenéjét pedig használta már animációs rövidfilm (Sparkblade) és videójáték (Wolfensten: Young Blood) is.

Kifaggattuk arról, hogyan is történt a Netflix megkeresése, illetve milyen tervei és céljai vannak még filmes fronton.

Hogyan keresett meg a Netflix?

Az ügynökségem jegyezte meg egy levelezésben mellékesen, hogy egy nagyobb stúdió érdeklődik a Power című számom iránt. Akkor még nem tudtam, hogy a streaming-csatornáról van szó, meg arról sem, hogy ekkora a projekt.

Na és mi volt az első reakciód?

Őszintén semmiféle reakciót nem váltott ki belőlem. Legutóbb egy Marvel-közeli stúdió érdeklődött, szintén ezzel a számommal kapcsolatban, aztán hónapokkal később kiderült, hogy mégsem passzol tökéletesen az elképzeléseikhez. Szóval nem szoktam előre lelkesedni, meg beleélni magam dolgokba. Elég hosszú folyamat, míg egy ilyen projekt megvalósul, és rengeteg tényezőn múlik, hogy végül az adott zene bekerül-e a filmbe.

Hogyan lehet bekerülni egy Netflix-sorozatba? Hogyan néz ki ez a gyakorlatban?

Nem vagyok túl proaktív, ami ezt illeti. Engem szoktak megkeresni stúdiók, vagy az ügynökségemet. Utoljára például éjjel háromkor egy technobuliban csörgött a telefonom, és hívott fel az ügynökségem, hogy küldjem el nekik a Powert sávonként, mert egy hollywoodi stúdió érdeklődik iránta, és azonnal el akarnak kezdeni dolgozni vele.

Azonnal autóba szálltam, elszáguldottam a laptopomért és hajnalban nekiálltam előkészíteni mindent. Aztán ez volt az a projekt, amiből hónapokkal később végül nem lett semmi. De legalább megcsináltam mindent előre, amit kellett, így amikor az Alice Határországban keresett meg, már nem volt semmi dolgom vele.

Lazerpunk

Szabó Gábor

Hallgatva a számaidat, kicsit olyan, mintha eleve filmekhez írtad volna őket. Szokott lenni egy fiktív film, esetleg történet a fejedben, amikor leülsz alkotni, vagy ez véletlen?

A legtöbb zenémet valamilyen film ihleti. Vagy már létező, vagy egy saját ötlet, amiből aztán vagy lesz valami a jövőben, vagy nem. Szeretnék majd a filmezésbe is belevágni, de még zenei téren is vannak céljaim, szóval ez egyelőre csak terv a jövőre nézve.

Voltak, illetve vannak egyéb hasonló felkéréseid más mozgóképes projektekből, videójátékból, bármiből?

A Speedracer című szintén magyar Quixotic-kal írt számunk lett a Wolfenstein: Young Blood című játék trailerjének zenéje, ami fontos dolog volt számomra, ugyanis az ID-ről van szó, akiknek a világ első FPS játékát köszönhetjük, illetve a világ legjobb játékát is, ami a Doom 2.

Egyelőre ez és az Alice Határországban sorozat trailerje a nagyobb megjelenéseim, illetve jelenleg levelezünk egy francia stúdióval, ami egy most forgatott sorozatban szeretné, ha az én zeném lenne az aláfestés egy elég súlyos jelenethez. De ez a beszélgetés még elég kezdeti stádiumban van, nem tudom mi lesz belőle.


Kivel dolgoznál legszívesebben? Kinek a filmjében hallanád magad a legszívesebben?

A zene mellett a másik nagy szerelmem a filmművészet, szóval rengeteg film és rendező van, aki inspirált és akivel szívesen dolgoznék együtt. Ezek közül is kiemelném Gaspar Noét, bár őt nem szoktam emlegetni, ugyanis nem hiszem, hogy bárkinek is jót tennének az ő filmjei. Az Anger című számomat viszont az ő filmje inspirálta, azon belül is az Visszafordíthatatlan nyitójelenete a klubban.

De szívesen dolgoznék egy Nicolas Winding Refn filmen is, akitől a legtöbbeknek a Drive lehet ismerős. Magyarok közül Fliegauf Benedek az, akit kiemelnék, neki köszönhetjük a Díler című filmet, ami szerintem az egyik legjobb magyar film. De általában szívesen vennék részt több hazai projektben. Remélem a közeljövőben ilyenekről is beszámolhatok majd.

A figyelmetekbe ajánljuk