stranger things

Három grafikon sokat elárul a streaming-szolgáltatás állapotáról, a számokból pedig az is kiolvasható, hogy miért nem egyben kapjuk meg többé bizonyos sorozatok új évadjait. Például most a Stranger Things negyedik évadát, ami egy hónapos szünetre ment az utolsó két epizód előtt.


Az új adatok azt mutatják, hogy a Netflix előfizetői nagyobb valószínűséggel hagyják ott az előfizetéses szolgáltatást az első hónapban, mint bármelyik streaming versenytárs előfizetői. Ez új fejlemény, és egybecseng a Netflix tavasszal közölt megdöbbentő hírével, miszerint az év első három hónapjában 200 ezer előfizetőt veszített, és az év második negyedévében további 2 millió előfizető elvesztésére számít. Ez az első előfizetőveszteség, amelyet a vállalat egy évtized óta elkönyvelhetett, és az eredmények a részvényárfolyam hatalmas zuhanásához, a válaszok kereséséhez, valamint meglehetősen nagyfokú kárörömhöz vezettek. Az adatok, amelyek arra utalnak, hogy a Netflix milyen problémával néz szembe, az Antenna nevű, az előfizetéses szolgáltatásokra fordított fogyasztói kiadásokat nyomon követő kutatási szolgáltatásból származnak.

leiratkoz\u00e1sok ar\u00e1nya az els\u0151 h\u00f3nap ut\u00e1n

leiratkozások mértéke az első hónap után

Vox

Ezek szerint április végére a Netflixre előfizető amerikaiak 23 százaléka egy hónapon belül elhagyta a szolgáltatást. Ez több új előfizető lemondása, mint bármely más, az Antenna által nyomon követett konkurens szolgáltatásé - beleértve az Apple TV+-t és az HBO Maxot is, amelyeknek korábban magasabb volt a korai lemorzsolódási számuk, de az utóbbi időben javítottak rajta. Az Antenna azt mondja, hogy adatai 5 millió amerikai fogyasztóból álló panelből származnak (a számok nem tartalmazzák az ingyenes próbaverziókat, illetve csomagokat és különleges ajánlatokat). Még mindig nem tudjuk, hogy a Netflix-előfizetők miért válnak Netflix-lemondóvá, ennek több oka is lehet. Lehet, hogy a vállalat legújabb áremelése miatt, amely az év elején lépett életbe - ugyanakkor, amikor az új előfizetők nagyobb ütemben kezdtek el csorogni.

Az is lehet, hogy miután az ügyfelek egy adott új sorozat vagy film streamelésére iratkoztak fel, körülnéztek, és nem találtak mást, amit szívesen megnéznének - vagy legalábbis fizetnének érte. Lehet, hogy a Netflix riválisait, például a Disney+-t vagy a HBOMaxot részesítik előnyben. Talán a fentiek mindegyike. De mindenképpen aggasztó a Netflix számára, amely korábban a nagy médiacégek legjobb filmjeinek és tévéműsorainak hatalmas választékát kínálta az előfizetőknek, mert a nagy médiacégek nem figyeltek a streamingre. Ennek most vége, és a legjobb teljesítményű anyagok egy része, amelyek korábban a Netflixen voltak - tévéműsorok, mint a The Office és a Jóbarátok, vagy filmek, mint a Disney Marvel-franchise - most a versenytársak platformjain vannak. A Netflix válasza tehát többek között az, hogy a szolgáltatás olcsóbb, hirdetésekkel ellátott változatát kínálja, és elismeri, hogy jobbá kell tennie a saját maga által készített programokat.

\u00faj felhaszn\u00e1l\u00f3k m\u00e9rt\u00e9ke, akik h\u00e1rom h\u00f3napon bel\u00fcl lemondt\u00e1k a szolg\u00e1ltat\u00e1st

új felhasználók mértéke, akik három hónapon belül lemondták a szolgáltatást

Vox

Úgy tűnik, hogy a Netflix szándékosan visszalép az eredeti ígéretétől is, miszerint a nézők egyszerre nézhetik meg egy sorozat teljes évadát. Ehelyett néhány kiemelt műsor, például az Ozark esetében a legújabb évadot két részletben, hónapok különbségével adta ki. Ugyanezt teszik a Stranger Things új évadával is: az első hét epizód május 27-én jelent meg, de az utolsó kettő csak most pénteken, július 1-jén. Azaz ha azonnal látni akarod az összes új Stranger Things epizódot, akkor legalább két hónapra, de valószínűleg három hónapra elő kell fizetned a Netflixre. Ennek logikáját láthatod az alábbi, Antenna-adatokból készült grafikonon, amely az elmúlt három hónapban feliratkozott videó-előfizetők lemorzsolódását követi nyomon.

Ezen látható, hogy a Netflix a társai között középmezőnyben teljesít, amelyek általában hetente egy-egy új epizódot adnak ki egy-egy sikersorozatból. Ha a Netflix egy kicsit is meg tudja tartani az előfizetőket, akkor javul a relatív teljesítménye. A Netflix képviselője nem kívánta kommentálni az Antenna adatait, de rámutatott a vállalat áprilisi eredménybeszámolójának kommentárjára, ahol elismerte a kissé megemelkedett elvándorlást (ahogy finoman megfogalmazta) - de azt is mondta, hogy az ügyfelek megtartásának képessége továbbra is nagyon egészséges szinten van a cégnél. A legjobb hír a Netflix számára, amelynek még mindig mintegy 220 millió előfizetője van - sokkal több, mint bármelyik versenytársának - az, hogy minél hosszabb ideje előfizet valaki a Netflixre, annál valószínűbb, hogy nem fogja lemondani az előfizetését.

leiratkoz\u00e1sok m\u00e9rt\u00e9k\u00e9nek havi bont\u00e1sa

leiratkozások mértékének havi bontása

Vox

A vállalat élethosszig tartó elvándorlási aránya továbbra is jobb, mint bárki másé - bár az elmúlt hónapokban ez is emelkedett. De a régebbi előfizetők megtartása nem sokat segít a Netflixnek, ha nem tudja megtartani az új előfizetőket. Márpedig a befektetők sakkban tartásához újakra van szüksége. A Netflix tavaly ősszel közel 300 milliárd dollárt ért, most 84 milliárdot, és ez a szám tovább csökkenhet, ha a Wall Street úgy gondolja, hogy a növekedési napjai lejártak. Erre nincs egyetlen csodaszer, és a feladat még nehezebbé válhat, ha a recesszió arra kényszeríti a fogyasztókat, hogy visszafogják a szórakoztató kiadásokat - és talán több időt töltenek olyan ingyenes szórakozási lehetőségek nézésével, mint a TikTok.

(Forrás: Vox)


A figyelmetekbe ajánljuk