Az 58 éves amerikai színész – karrierje csúcsaként – pár hét múlva megkaphatja élete első Oscar-díját az Oppenheimerben nyújtott alakításáért. Az elmúlt időszakban azonban nem csak a filmvásznon nyújtott teljesítménye miatt lehetett hallani róla, a színész ugyanis új bizniszbe kezdett.
Sűrű év áll Robert Downey Jr. mögött: egyrészt szinte minden létező filmes rekordot megdöntött az Oppeinheimer, melyben a művész az egyik legfontosabb karaktert, Lewis Strausst formálta meg. Másrészt pedig összefogott Craig Dubitsky üzletemberrel, hogy elindítsák Happy nevű kávémárkájukat.
A kérdés most már csak az, hogy melyikre büszkébb a színész: a 13 Oscar-jelölést bezsebelő filmre, vagy az új bizniszre?
Ez is érdekelhet: Mindenkit meglepett: Robert Downey Jr. szerint ez a legfontosabb filmje
A választ persze mi sem tudjuk, az viszont már biztos, hogy a vállalat instant, kapszulás, szemes kávét és őrleményt is értékesít majd, illetve minden termékük arabicából készül, amelyek világos, közepes és sötét pörkölésben lesznek elérhetők.
A kávé egy tökéletes anyag. Varázslatos, következetes és legális. Ez volt anyukám kedvenc itala, és ezzel az ő nyomdokaiba szerettem volna lépni. A kávét a családdal, a közösséggel azonosítom
– mesélt a színész.
A Happy névre keresztelt brand a felelősségteljesen termesztett és fenntartható módon beszerzett kávéra összpontosít majd. A vállalat azokkal a Közép- és Dél-Amerikában működő gazdákkal dolgozik együtt, akiknek terményein megtalálható a Rainforest Alliance által kiállított tanúsítvány. Ez az igazoló okirat arról tanúskodik, hogy a termelő tevékenysége során nem károsította az esőerdőt, valamint a környéken élő állatok élőhelyét – írja a The Hollywood Reporter.
Ha mélyre szeretnénk ásni a kávébabok származásában, a csomagoláson található kódot beírhatjuk a márka weboldalára, így pedig megtudhatjuk, ki termesztette, ki szüretelte és ki pörkölte a kávénkat.
Ezt is olvasd el! Amikor egy csésze aranyat ér – a 6 legdrágább kávé a világon
Ami az ízeket illeti, az Extraordinary névre hallgató világos pörkölésű kávéjuk például pirított keksz és a könnyedség ízét, míg a Magnificent közepes pörkölés mellett bogyós gyümölcsöket és optimizmust ígér – jelentsen ez akármit. A sötétebb pörkölésűek közt pedig találhatunk édes melasz és boldogság, valamint kakaó és vidámság kombinációkat is.
A kávébabok eladásán túl nemes célt is szolgál Downey Jr. cége, a Happy ugyanis együttműködik a National Alliance on Mental Illness-szel (NAMI), amely az Egyesült Államok legnagyobb alulról szerveződő mentálhigiénés szervezete.
A korábban drogfüggőséggel küzdő színész elárulta, hogy a Happy részesedést ad a cégből a NAMI-nak.