A japán császári család hétfőn posztok tömkelegével debütált az Instagramon, remélve, hogy sikerül a közösségi médiában megszólítaniuk a fiatalokat, ezzel is lemosva magukról a visszahúzódó, titokzatos imázst.
A család ügyeiért felelős kormányzati ügynökség, a Császári Háztartási Ügynökség hatvan fotót és öt videót tett közzé, amelyek Naruhito császár és Maszako császárné nyilvános szerepléseit mutatják be az elmúlt három hónapból. Az ügynökség közölte, hogy azt szeretnék, ha a nyilvánosság jobban megismerné a család hivatalos teendőit, és azért Instagramot választották, mert az népszerű a fiatalok körében – írja a Mirror.
Ez is érdekelhet: Barangolás a felkelő nap országában – 5 dolog, amit nem tudtál Japánról
Hétfő estére a Kunaicho_jp nevű fióknak több mint 270 ezer követője lett, az első közzétett fotón pedig a császári pár látható 22 éves lányukkal, Aiko hercegnővel egy kanapén ülve. A különféle posztokból pedig kiderül, hogy az elmúlt időszakban a császári pár megannyi külföldi méltósággal találkozott.
A képek egyelőre a család hivatalos feladataira korlátozódnak, és nem tartalmaznak magánéleti pillanatokat.
Jó, hogy láthatjuk a munkájukat, mert alig tudjuk, mit csinálnak. Ezzel egy kicsit közelebb kerülnek hozzánk
– nyilatkozta Koki Yoneura, egy 21 éves diák, majd egy másik hallgató hozzátette, hogy izgatottan várja, hogy több posztot láthasson Aiko hercegnőről.
A japán királyi család közösségi média debütálása 15 évvel azután történt, hogy a brit királyi család 2009-ben csatlakozott az X-hez, az egykori Twitterhez.
Olvasd el ezt is! 6 érdekesség a sushiról, ha szeretnéd jobban megismerni a japán konyha ékkövét
Naruhito apja, Akihito császár – aki 2019-ben mondott le a trónról – népszerű volt a maga idejében. Jelenleg azonban a királyi család rajongói nagyrészt az idősebb generációkhoz tartoznak. A palota tisztviselői éppen ezért fontolgatták, hogy a közösségi médiát használják fel arra, hogy minél több embert érdekeljen a család és tevékenységeik.