Egy ikonikus karaktert létrehozni nem könnyű, de néha akad olyan, amely több generációt is magával ragad. Hello Kitty dacolva az esélyekkel nemzetközi szupersztárrá vált, és ötven évvel a megjelenése után is igazi jelképe egy rózsaszínmázas, kissé infantilis álomvilágnak. Ennek apropóján összegyűjtöttünk öt érdekességet róla, amit sokan lehet, hogy nem ismernek.
A mesefigura nem egy macskát ábrázol
A Hello Kitty azonnal felismerhető az általános megjelenésének köszönhetően: aranyos csokornyakkendő, fehér bunda és imádnivaló megjelenés. A rajongók pedig világszerte azt gondolják, hogy a karakter egy macska. Ők azonban tévednek. A népszerű valójában egy lány – egy brit kislány.
Olvasd el ezt is! Nem is Walt Disney ötlete volt Mickey egér
A legelső termék
A Hello Kitty sikerének nagy részét a merchandising tette ki. A rajongók a játékoktól kezdve a háztartási cikkekig mindent megtalálnak, amiben az aranyos hősnő szerepel. Ez persze nem volt így, amikor a japán vállalat, a Sanrio 1975-ben először kezdett el foglalkozni a karakterrel.
A vállalat azonban még abban az évben legyártotta első Hello Kitty termékét: egy kis pénztárcát, amelyet petite purse-nek neveztek el. Bár eredetileg a fiatal lányokat célozták meg, ma már szinte minden elképzelhető holmit díszített, írószerektől a ruhákig, számítógépektől az autókig. Japánban már nem úgy tekintenek rá, mint aki csak kisgyerekeknek szól, egyaránt népszerű a tizenévesek és a felnőttek körében is.
Hello Kitty hiányzó szája ellentmondást keltett
A Hello Kittyvel kapcsolatban akadtak némi ellentmondások. Az egyik legnagyobb kérdés a figurával kapcsolatban a dizájnjával kapcsolatban alakult ki. A szájának hiánya ugyanis aggasztott néhány rajongót, és sokan úgy vélték, ez a jelenség a nők elhallgattatására utalt. Természetesen ezt az elméletet azóta mind a szakértők, mind a cég cáfolta.
A száj nélkül könnyebb a Hello Kittyre néző személynek az érzéseit a karakterre kivetíteni. Az ember együtt lehet boldog vagy szomorú Hello Kittyvel
– nyilatkozta korábban a Sanrio szóvívője, Kazuhide Yoneyama.
Töretlen népszerűség
Hatalmas népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, hogy 2008-ban a hongkongi és kínai turizmus japán nagykövetévé nevezték ki. Illetve Tajvanon és Sanghajban Hello Kitty tematikájú kórházak vannak. Sőt, maga az ábra 1976 óta számos országban bejegyzett védjegy.
Büntetés Kittyvel
Seems like we Singaporeans aren't the only fans of Hello Kitty! The Bangkok police loves them too! pic.twitter.com/VuGd1HeAh8
— reelitytv (@reelitytv) July 17, 2013
2007-ben rövid ideig a szabálysértéseket elkövető bangkoki rendőröknek Hello Kitty karszalagot kellett viselniük. A szabály nem tartott sokáig, mivel a rendőrség felháborodott, a Hello Kitty-rajongók pedig nem látták büntetésnek a cuki karszalag viselését.