Vannak olyan illatszerek, amelyeket szinte mindenki felismer egyedi aromájukról vagy gyönyörű üvegükről. De mi, vagy ki inspirálta az alkotásokat? Az alábbi cikkben öt olyan parfümöt mutatunk be, amelynek rendkívül érdekes története van.
Chanel N°5
Chanel
Coco Chanel egy 1921-es monte-carlói utazása során – amelyen a cár unokatestvérével, Dmitrij orosz nagyherceggel vett részt – találkozott két művész barátjával. A beszélgetésük során felmerült az ötlet, hogy Chanelnek kellene készítenie egy saját parfümöt. Abban az időben a divattervezők és a parfümkészítők szakmája ritkán fedte egymást, így az ötlet újszerű volt.
Nem sokkal később Chanel felkérte Ernest Beaux-t, a már befutott parfümkészítőt, hogy készítsen egy olyan illatot, amely tükrözi a divat modern megközelítését, így született meg az ikonikus N°5, amely a mai napig meghatározza a parfümkészítési trendeket.
Guerlain Shalimar
Guerlain
Miután Jacques Guerlain elolvasta Shah Jehan és felesége, Mumtaz Mahal hercegnő szerelmi történetét az Ezeregyéjszaka című könyvben, úgy gondolta, hogy mindenképp szeretné életre kelteni a románcukat egy parfüm formájában.
A Shalimar – amely a mesében szereplő történelmi kertekről kapta a nevét – , 1925-ben debütált a nagyközönség előtt, és ez volt az első, úgynevezett „keleties illatszer". A citrusok, vanília, írisz és a tonka egzotikus illata és az egyedi üveg (amelyet úgy terveztek, hogy az indiai szökőkutak íveit idézze) révén az illat a nők első számú parfümjévé vált szerte a világon.
Calvin Klein CK One
Douglas
A kilencvenes évek nosztalgiájára vágyók számára a CK One egy szippantása azonnal felidézi Klein provokatív farmer reklámkampányainak képeit. A készítők számára rendkívül fontos volt, hogy egy olyan illatszert hozzanak létre, amely szinte mindenki számára elérhető, mégis sugározzon belőle a minőség és fiatalság. Az illatot úgy alkották meg, hogy olyan legyen, mint a kedvenc farmernadrágod (egyszerű és frissítő), ananász, jázmin és borostyán jegyeivel.
Az 1994-ben piacra dobott Eau de Toilette volt az első, amelyet valaha is egy zenei áruházláncban árultak (a CK One Amerika szerte a Tower Records üzleteiben volt kapható), és tömeges vonzereje minden idők egyik legkelendőbb illatává tette.
Elizabeth Taylor White Diamonds
Fragrantica
Ahogy a mondás tartja, a gyémánt a lányok legjobb barátja. Elizabeth Taylor esetében ez különösen így volt. A hollywoodi legenda, aki arról volt ismert, hogy szerette a finom és értékes dolgokat, két dolog nélkül soha nem hagyta el a házát: az illatszere és a gyémántjai mindig vele voltak.
Mivel úgy döntött, hogy minden nőnek rendelkeznie kell valamivel, amitől mesésen érezheti magát, megszületett a White Diamonds ötlete. Taylor parfümprofilját kiterjedt ékszerkollekciója és Bel-Air-i kertje inspirálta – ez olyannyira igaz, hogy minden egyes üveghez hatvanhét friss virágot használtak fel.
Yves Saint Laurent Opium
Yves Saint Laurent
1977-ben Yves Saint Laurent az 1977-es őszi-téli kollekciójával egy időben egy új illatot dobott piacra, amelyet Kína ihletett. Ez a pacsuli, a mirha és a vanília szokatlan keveréke volt. Saint Laurent felügyelte a teljes kreatív folyamatot, az illatválasztástól kezdve az üveg formáján át a sajtóanyagig (amelyet ő maga készített) és a reklámkampányig, amelyben Jerry Hall szerepelt, akit Helmut Newton fotózott.
A Saint Laurent által választott név – amely egy keleti drogra utalt – azonban botrányt okozott. Különösen az Egyesült Államokban. Az illat ennek ellenére elképesztő sikert aratott. Az üzletek képtelenek voltak kielégíteni a vásárlók igényeit, az eladások egy év alatt elérték a 30 000 000 dollárt Európában.
Forrás: Town&Country