Egy kiskutya narancssárga pulóverben.

Sokak szerint a fő motiváció az, hogy az állat halála után is folytathassák a tartalomkészítést.


Érdekes trend van kialakulóban: a menő influencerek rengeteg pénzért klónoztatják kis kedvencüket. Az internetes sztárok szerint ez azért van, mert így könnyebben feldolgozzák háziállatuk halálát, ám sokan úgy vélik ez a lépés arra szolgál, hogy a sajnálatos esemény után is tovább posztolhassák a cuki tartalmakat.

Vegyük például Courtney Udvar-Hazy-t, a @wander_with_willow fiók mögött álló 29 éves hölgyet, aki a ViaGen nevű kisállat-klónozó cég segítségével – és több tízezer dollár ráfordításával – klónozta Willow nevű kutyáját, miután az állat 2018-ban idő előtt elhalálozott.

Elmondása alapján ez segített neki a gyász feldolgozásában – de egyesek szerint a befektetése azt is lehetővé tette, hogy fenntartsa az Instagram-fiókját.

Sok kritikát kapok a klónozással kapcsolatban. Az emberek azt mondják, hogy zombi kutyáim vannak, vagy őrült gazdag lánynak neveznek. Ez eleinte bántó volt számomra

– mondta Udvar-Hazy az Inputnak.

Egy másik kisállat-influencer, @ipartywithbrucewayne még tovább ment, hiszen eredeti csivavája mellett rendszeresen posztol fotókat a négy klónozott kutyájáról is.

Más fiókok, köztük a @clash_of_the_clones és a @baxter_the_clone szintén nyíltan reklámozzák klónozott háziállataikat.

Valaki klónozhatja a háziállatát, és kicserélheti az eredetit. A világnak nem kell tudnia róla. Talán soha nem is tudják meg

– mondta Melain Rodriguez, a ViaGen ügyfélszolgálati menedzsere.

Érdemes megjegyezni, hogy egy klónozott háziállat birtoklása valójában nem jelenti azt, hogy az az eredeti pontos mása lesz. Valójában sok klónozott kis kedvencről kiderült, hogy teljesen különbözik a DNS-donortól.

Ez azonban nem akadályozza meg a jómódúakat abban, hogy 35 000 és 50 000 dollár (11 és 15,7 millió forint) közötti összeget áldozzanak arra, hogy genetikailag lemásolják szeretett szőrmókjukat.

Forrás: Futurism

A figyelmetekbe ajánljuk