egy vidám nő beállítja a sütőt

Szakértők megosztották, milyen főzési trükköket használnak, hogy csökkentsék az élelmiszerpazarlást, és hogy a megélhetési költségek folyamatos emelkedése mellett tovább növeljék a költségvetésüket.


A tanácsok azután hangzottak el, hogy a Schwartz által 2000 felnőtt körében végzett felmérés szerint a felnőttek 46 százaléka minden héten ugyanazokat az ételeket fogyasztja, hogy pénzt takarítson meg.

Emellett 46 százalékuk mondta, hogy azért köt kompromisszumot abban, amit szeretne enni, mert az élelmiszerárak túl magasak lettek. Mindez azt követően történt, hogy szeptemberben 10,1 százalékra emelkedett a fogyasztói árindex inflációs rátája.

Ez is érdekelhet: 5 okos módszer, amivel spórolhatsz a főzésen

A Nemzeti Statisztikai Hivatal szerint az emelkedéshez leginkább az élelmiszerárak emelkedése járult hozzá, amelyet az olyan alapvető élelmiszerek drágulása okozott, mint a kenyér, a gabonafélék, a tej, a sajt és a tojás. A felmérés szerint a háztartások átlagosan heti három azonos ételt fogyasztanak. Több mint a fele (54 százalék) azt mondta, hogy minden alkalommal, amikor bevásárolni megy, hajlamos ugyanazokat az alapanyagokat megvenni.

Minden második ember azonban azt mondta, hogy szeretné, ha „okosabban tevékenykedne" a konyhában, és a költségvetésből többféle ételt tudna főzni.

Lee Williams, a Schwartz konyhai innovációért felelős vezetője szerint egyértelmű, hogy az emberek „beragadtak a rutinba" a konyhában:

Mivel a megélhetési válság mindenki számára aggodalomra ad okot, néha nehéz lehet olyan ételeket találni, amelyek beleférnek a heti költségvetésbe, de nem kötnek kompromisszumot az íz vagy az ízvilág terén. A főzési stílus és a szokások apró változtatásai sokat segíthetnek. Az ételek zöldségekkel való feltöltése nagyszerű módja annak, hogy az ételek egy kicsit tovább menjenek, és a különböző fűszerek és ízesítők kipróbálása szintén egy egyszerű módja annak, hogy változatossá tegyük, mit eszünk a hét folyamán.

A Schwartz szakértői kifejtették a költségvetésből való főzésre vonatkozó legjobb tippjeiket, ezeket szedtük össze az Independent cikkének segítségével.

Olvass tovább: 6 egyszerű módszer, hogy csökkentsük a műanyagot a konyhánkban

​1. Oszd ketté a hozzávalókat!

chili con carne

Fotó: Shutterstock

Azoknak, akik hozzászoktak ahhoz, hogy az ételeiket tételesen főzzék, Williams azt ajánlja, hogy osszák fel az adagokat, és különböző fűszerezéssel készítsenek különböző ételeket.

Például egy nagy adag chili con carne-hoz ahelyett, hogy darált húst használnának, a feléből bolognai készíthető. Így kevésbé valószínű, hogy a hét folyamán megunjuk az ételeket, és kevesebb maradék marad.

​2. Próbálj ki különböző méretű húsokat!

Az egész darabok vásárlása gyakran költséghatékonyabb, mintha előre elkészített különböző húsdarabokat vásárolnánk.

​3. Készíts „egyfazékos csodákat"!

Mivel az energiaszámlák emelkednek, sokan igyekeznek minél kevesebb készüléket használni. Ebben az esetben a szakértők azt javasolják, hogy a heti étkezés tervezésébe építsünk be néhány „egyfazékos csodát". Ezzel nemcsak időt takarítunk meg, hanem a későbbi mosogatást is. Ide tartozik a lassú tűzhelyek és a légsütők használata is, mindkettő könnyen és energiatakarékosan használható otthon.


A figyelmetekbe ajánljuk