alvás a hütő előtt

Előszeretettel szokták nyáron grillezve fogyasztani, pedig a nagy melegben nem tesz jót a szervezetnek.

Nyáron fokozottan ügyelni kell arra, hogy magas víztartalmú zöldségeket és gyümölcsöket fogyasszunk, mivel sokkal több folyadékot veszítünk a megszokottnál – az egyik legjobb választás a sárga- és a görögdinnye.

Ennél is fontosabb viszont, hogy van egy zöldség, amit mindenképpen érdemes elkerülni a melegben, mivel csak ront a helyzeten.

Ez lenne a spárga, ami nem jó választás, ha a nyári zöldségekben gondolkodunk, mivel erős vízhajtó hatása van – írja a Vince. Ha sok spárgát fogyasztunk, akkor több sót és folyadékot fogunk veszíteni, vagyis könnyedén dehidratálódhatunk.

A spárga ugyan egész évben kapható, de klasszikusan tavasszal van szezonja – ilyenkor még a dehidratáltságtól sem kell annyira tartani. A spárgát általában február végétől júniusig szüretelik, az április pedig a fő hónapja.

Nyáron ugyan nem ajánlott a fogyasztása, de egy kifejezetten egészséges zöldségről van szó: alacsony kalóriatartalmú, remek tápanyagforrás, továbbá rostokban, folsavban valamint a A-, C- és K-vitaminokban gazdag. Emellett csökkenti a vérnyomást, megkönnyíti a fogyást és az emésztésre is jó hatással van.

EZENKÍVÜL CSÖKKENTI A VÉRNYOMÁST, ILLETVE MEGKÖNNYÍTI A FOGYÁST ÉS AZ EMÉSZTÉST IS.

Így csináljuk

A párolt, sült vagy grillezett spárga sokoldalú zöldség: önmagában is finom, de köretként steakekhez és tenger gyümölcseihez is illik. Ha nyáron ennénk mégis, a Vince a fenti videót javasolja, amiben pár perc alatt megsüthetjük őket.

Csak egy kis olajra, parmezánra, sóra és egy forró serpenyőre lesz szükség. Ettől függetlenül gondoskodjunk a megfelelő folyadékbevitelről, hogy aggodalom nélkül fogyasszuk a zöldséget.

A figyelmetekbe ajánljuk