megfázás
Ha megelőznénk a megfázást, az influenzát és más fertőzéseket, az első lépés egy élelmiszerboltban kezdődik. Érdemes az őszi és téli időszakra betárazni a lentebb felsorolt élelmiszerekből, hogy megelőzzük a bajt és jó erőben tartsuk az immunrendszerünket.

Citrusfélék

Unsplash/Brooke Lark

A legtöbb ember egyből a C-vitaminhoz fordul, ha megfázott. Ez azért is lehet, mert tényleg a C-vitamin az egyik legjobb választás az immunrendszer megerősítésére. A C-vitamin fokozza a fehérvérsejtek termelődését, amelyek kulcsfontosságúak a fertőzések elleni küzdelemben.

Majdnem minden citrusféle magas C-vitamin-tartalmú. Mivel rengeteg gyümölcs közül választhatunk, könnyű beiktatni a vitamint bármelyik étkezéshez.

Többek között a népszerű és magas C-vitamin-tartalmú citrusfélék a következőek:

  • narancs
  • klementin
  • mandarin
  • citrom
  • lime

Mivel a C-vitamint a szervezet nem termeli vagy raktározza, az állandó egészség megőrzéséhez naponta ajánlott C-vitamint fogyasztani. Az ajánlott napi mennyiség a felnőtt nőknél 75 mg, míg a férfiaknak 90 mg.

Ha a táplálékkiegészítők mellett döntünk, kerüljük a napi 2000 milligrammnál nagyobb mennyiség bevitelét.

Fontos kiemelni: a C-vitamin ugyan segíthet gyorsabban felépülni a megfázásból, egyelőre nincs bizonyíték arra, hogy hatékony lenne a koronavírus ellen is.

Kaliforniai paprika

Unsplash/Nick Fewings

Téves gondolat, hogy a citrusfélékben van a legtöbb C-vitamin a gyümölcsök és zöldségek között. A piros paprika majdnem háromszor annyi C-vitamint tartalmaz, mint egy narancs – emellett béta-karotinban is gazdag.

Az immunrendszer erősítése mellett a C-vitamin segíthet az egészséges bőr megőrzésében is. A béta-karotin, amelyet a szervezet A-vitaminná alakít, segít megőrizni a szem és a bőr egészségét.

Brokkoli

Unsplash/ Louis Hansel

A brokkoli tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Többek között A-, C- és E-vitaminnal, valamint rostokkal és számos más antioxidánssal, így az egyik legegészségesebb zöldség, amit a tányérunkra tehetünk.

Ahhoz, hogy megőrizze a tápanyagokat érdemes a lehető legkevesebb ideig főzni – de még jobb, ha egyáltalán nem főzzük meg. Egy kutatás szerint a párolás a legjobb módja annak, hogy több tápanyag maradjon az ételben.

Fokhagyma

Unsplash/Matthew Pilachowski

A fokhagyma lényegébe a világ összes konyhájában megtalálható. Ráadásul egészségünk szempontjából elengedhetetlen élelmiszer.

Nem véletlen, hogy már a korai civilizációk felismerték értékét a fertőzések elleni küzdelemben. A fokhagyma lassíthatja az artériák megkeményedését is, és bár gyenge, de bizonyíték is vannak arra, hogy segít csökkenteni a vérnyomást.

A kutatások szerint a fokhagyma immunerősítő tulajdonságai a kéntartalmú vegyületek, például az allicin nagy koncentrációjából erednek.

Gyömbér

gy\u00f6mb\u00e9r

Unsplash/Julia Topp

A gyömbér egy másik összetevő, amelyhez sokan fordulnak betegség alatt. Csökkenti a gyulladást, ami segíthet a torokfájás és a gyulladásos betegségek csökkentésében. Emellett a gyömbér az émelygés érzését is csökkenti.

Bár sok édes desszertben használják, a gyömbér a paprikafélékben előforduló kapszaicin rokona. Csökkentheti a krónikus fájdalmat is, és még koleszterinszint-csökkentő tulajdonságokkal is rendelkezhet.

(Healthline)

A figyelmetekbe ajánljuk