wagyu hús
Fotó: Shutterstock

Legalább 43 évet kell várnunk, ha meg akarjuk kóstolni ezt a Kobe marhából készült finomságot

Az Asahiya nevű japán hentesüzlet veszteséggel árulja a legnépszerűbb termékét abban a reményben, hogy minél több emberrel megismerteti a különleges marhahúst – emiatt viszont irreálisan sokat kell várnia rá annak, aki meg szeretné kóstolni.



A japán Takasagóban található Asahiya hentesüzletben több mint négy évtizedes várólista van a különleges marhahússal töltött, fagyasztott krokettre – írja Robb Report. A termék kezdetben egyfajta kedvcsinálóként szolgált: az üzlet tulajdonosai arra számítottak, hogy minél többen szeretik meg a krokettet, annál többen vásárolják majd meg a többi húsfélét is.

A stratégia azonban nem vált be, illetve nem úgy, ahogy azt az Asahiyánál elképzelték, ma már ugyanis 63 ezer ember vár arra, hogy hozzájusson a finomsághoz, és Shigeru Nitta, a hentesbolt harmadik generációs tulajdonosa szerint sokkal népszerűbb lett, mint bármelyik másik termékük.

Az 1926-ban alapított hentesüzlet a második világháború után kezdte el árulni a Kobe marhából származó wagyuval töltött krokettet. A termék az interneten, a 2000-es évek elején vált igazán népszerűvé, de mivel ekkoriban még csak heti kétszáz darab készült belőle, pár éven belül hosszú várólista alakult ki.

2016-ban már több mint tizennégy évet kellett várni egy csomagra, ezért az Asahiya átmenetileg le is vette a krokettet a menüről, de továbbra is annyira sokan keresték, hogy Nitta kénytelen volt újra elkezdeni a készítését.

Persze jogos lenne a kérdés: ha ennyire népszerű az ételkülönlegesség, miért nem pörgetik fel a gyártását? A válasz a már említett alapkoncepcióban rejlik: mivel a krokettet eredetileg azért dobták piacra, hogy felpörgessék az üzletet, a kezdetektől fogva veszteségesen árulják, hiszen arra számítottak, hogy a többi termékük cserébe majd profitot termel.

Míg a hírhedten drága Kobe marhahús egy krokettben hozzávetőleg 400 jenbe kerül, addig a készétel ára 2017-ig mindössze 270 jen volt darabonként. 2017-ben ezt 540 jenre emelték, egy ötös csomag pedig most 2700 jenért kerül forgalomba. A termelés is felpörgött, a heti kétszáz helyett most már napi kétszáz darabról van szó, annak ellenére, hogy az Asahiya még mindig bukik a terméken.

„Mindenhonnan azt hallom, hogy több embert kellene felvennem és gyorsabb ütemben kellene krokettet készítenem, de szerintem nem létezik olyan boltos, aki alkalmazottakat vesz fel és többet termel csak azért, hogy még nagyobb legyen a veszteség” – mondta Nitta. „Sajnálom, hogy a vásárlóknak várniuk kell. Szeretném gyorsabban elkészíteni a krokettet, de ha így teszek, az üzlet csődbe fog menni.”

Szerencsére manapság már az Asahiya krokettjeit megkóstolók körülbelül fele más formában is vásárol wagyut az üzletben. Egyrészt ez nagyszerű hír a saját boltjának, másrészt Nitta reméli, hogy hamarosan Japán teljes marhahús-iparában hasonló fellendülés tapasztalható majd.

A figyelmetekbe ajánljuk