Egy tál étel.

Nagyon úgy tűnik, nem mindegy, hogy főételt vagy a köretet esszük meg hamarabb az étkezés során. Legalábbis erre figyelmeztette 2 millió Instagram-követőjét a New York Times bestseller szerzője, Dr. Mark Hyman.


Hayman a The Doctor's Farmacy című podcastje egyik nemrég megjelent epizódjából posztolt egy klipet, amelynek @glucosegoddess (egy Jessie Inchauspé nevű biokémikus) volt a vendége.

Az adás során a biokémikus elmagyarázta, hogy az ételek elfogyasztásának sorrendje valójában nagy hatással lehet az anyagcserénkre.

Inchauspé szerint a tányérodon lévő ételek meghatározott sorrendben történő fogyasztása 75 százalékkal csökkentheti a glükóz-kiugrást (a véráramban lévő cukorszint emelkedését).

A biokémikus szerint a helyes sorrend a következő: először a zöldségek, utána a fehérjék és zsírok, végül a keményítők és cukrok.

Amikor étkezés közben először a zöldségeket esszük meg, a zöldségekben lévő rostok a gyomrunkban, majd a felső bélrendszerünkben landolnak, és ezzel a viszkózus hálóval bevonják a bélfalakat. Ezután bármilyen keményítőt vagy cukrot eszünk utána, kisebb mértékben szívódik fel a véráramban, ezért kisebb lesz a glükóz-kiugrás

– mondta Inchauspé.

Forrás: The Kitchn

A figyelmetekbe ajánljuk