Tojások egy fadeszkán.

Több olyan étel is van, amelyről az a hír járja, hogy inkább jobb őket elkerülni, de bőven akadnak olyan felvetések is, amelyeknek nem sok valóságalapja van. Az alábbi cikkben három olyan ételt mutatunk be, melynek rossz híre ellenére még előnnyel is jár a fogyasztása.


Vörös húsok

Egy szelet v\u00f6r\u00f6sh\u00fas egy t\u00e1ny\u00e9ron.

Sven Brandsma/Unsplash

A vörös húsokkal kapcsolatban gyakran szóba kerülnek a szív- és érrendszeri betegségek, sőt még bizonyos ráktípusok is. Az tény és való, hogy a napi fogyasztás ugyan nem ajánlott, de a vöröshúsoknak igenis vannak jó és hasznos tulajdonságai is, mint például a rendkívül magas fehérje- és vastartalma, melyek okán nyugodtan ehetünk belőle néha egy-egy szelettel. Arra érdemes mindenképp figyelni, hogy kevésbé zsíros fajtát válasszunk.

Tojás

Egy toj\u00e1s, amire egy mosolyg\u00f3s arc van r\u00e1rajzolva.

Annie Spratt/Unsplash

A tojást sokan a magas koleszterintartalma miatt tartják kerülendő ételnek. A kutatók egy jelentős része azonban úgy gondolja, hogy egy egészséges embernek napi egy tojás nem fog megártani.

Rák

Egy adag r\u00e1k egy t\u00e1ny\u00e9ron

Jackson Douglas/Unsplash

A tojáshoz hasonlóan a rákot is a magas koleszterinszintje miatt teszik sokan „tiltólistára”, de a hiedelmekkel ellentétben az emberek jelentős részének nem kell tartania ettől az ételtől. Hacsak az orvosunknak nincs komoly orvosi ellenjavallata, akkor 100 gramm rákot akár hetente többször is ehetünk, mivel tele van fehérjével és alacsony a higanytartalma is.

Forrás: In.hu

A figyelmetekbe ajánljuk