A Dom Pérignon új évjárata egy kivételes champagne-vacsorán mutatkozott be a Stand étteremben
FBC – Dom Pérignon

A Dom Pérignon új évjárata egy kivételes champagne-vacsorán mutatkozott be a Stand étteremben

A sokszor elmesélt legenda szerint, amikor Dom Pérignon apát először ízlelte meg az általa alkotott italt, a világ első champagne-át, így kiáltott társainak: „gyertek gyorsan, a csillagokat kóstolom!” Ez a mondat visszhangzott november 21-én a két Michelin-csillagos Stand Restaurantban, ahol a fogások mellé az abbé nevét viselő champagne-ház kivételes tételeit kóstolhatták a vendégek.


November 21-én a két Michelin-csillagos Stand Restaurant és a világ egyik legnagyobb presztízsű champagne-márkája, a Dom Pérignon közös vacsorát tartott, amely új mércét állított fel a hazai gasztronómiában. Az esemény nem csupán egy vacsora volt, hanem egy különleges ünnep, amely megmutatta, hogy Magyarországon is van helye és tere a legmagasabb színvonalú gasztronómiának. A vacsoravendégek egy művészien megkomponált utazáson vehettek részt az ízek és a kifinomult élmények világába. Az estet a Dom Pérignon új, 2015-ös évjárata nyitotta, amely most először került bemutatásra éttermi környezetben. A vacsora során a vendégek különleges ritkaságokat kóstolhattak, melyek bár sokszor nehezen fellelhetőek, a Stand állandó kínálatát képezik.

A globális ikon 

A Dom Pérignon champagne-ház egy globális ikon, amely a tradíció és modernitás közötti pozitív feszültséget kihasználva inspirálja a világot. A márka víziója, hogy túlmutasson a champagne világán, fokozza és érzelmekkel ruházza fel a minőségi élményeket. A Dom Pérignon nemzetközi szinten számos kreatív személyiséggel dolgozik együtt, mind a különböző művészeti ágak, mind a gasztronómia területén, és ezek az együttműködések minden alkalommal értéket teremtenek.

A Fine Brands Company (FBC) a Moët Hennessy italportfólió hivatalos disztribútoraként olyan prémium márkákat képvisel, mint a Dom Pérignon, a Moët & Chandon, a Veuve Clicquot vagy épp a Hennessy. A portfólió champagne-ai, párlatai és nemzetközi borai egy vonzó, a kiváló magyar borokat kiegészítő kínálatot teremtenek a hazai piacon. Az effajta nemzetközi márkakínálat elengedhetetlen a minőségi turizmus regionális építéséhez és fejlesztéséhez. A vállalat célkitűzései közül az élmény mellett kiemelten fontos szerepet kap az edukáció, amely a partnerek bevonásával, szorosan együttműködve valósul meg – ennek volt egyik példája a Standban tartott vacsora.

Egy rendkívüli évjárat története 

A Dom Pérignon Vintage 2015 a szélsőséges időjárási viszonyok évében született. Az évjáratot a nyár folyamán uralkodó hosszan tartó aszály és rekordhőmérsékletek határozták meg, amelyek rendkívüli koncentrációjú, egyedi ízvilágot eredményeztek. A vibráló harmónia érdekében a borászok gondos munkával egyesítették a Hautvillers környéki területekről szüretelt pinot noirt chardonnay-val, mely a házra jellemző rétegzettség és komplexitás elérése érdekében közel egy évtizedet töltött seprőn. Illatában eukaliptusz, vetiver, narancsvirág kombinációja. Ízében fehér húsú barack, Mirabelle szilva, pirított magvak dominálnak, a korty végén határozott sós lecsengés.

A champagne ízjegyei remekül harmonizáltak a menü első fogásával, amely házilag füstölt pisztráng, créme fraiche, kaviár kompozíciója volt. Az évjáratot a Stand sommelier-i, Varga Norbert és Borbély Tamás asztalonként mutatták be, lehetőséget adva a vendégekkel való párbeszédre és közvetlen interakcióra.

Ízélmények műhelye 

Szulló Szabina és Széll Tamás

FBC – Dom Pérignon

A Stand Szulló Szabina és Széll Tamás első fine dining, illetve Budapest egyetlen két Michelin-csillagos étterme. Az étterem a hagyományos magyar ízeket és alapanyagokat ötvözi a modern gasztronómia technikáival, egyedi élményt nyújtva vendégeinek. A Stand az elmúlt években számos rangos díjat nyert el, nyitásuk után 9 hónappal kapták meg az első a Michelin-csillagot, majd 2022-ben elnyerték a másodikat is, amelyet azóta is büszkén őriznek. A séfpáros elkötelezettsége az autentikus magyar konyha megújítása iránt, valamint a kiváló minőségű alapanyagok használata teszi a Standot különlegessé. Nagy hangsúlyt fektetnek a fenntartható fejlődésre, a terroirra, a regionális és szezonális alapanyagokra, a magyar termelőkkel történő együtt gondolkodásra és közös munkára, és ami a legfontosabb, az ízre.

Buborékhoz tervezve 

Szulló Szabina és Széll Tamás „signature menüjük” egyes összetevőit úgy alakították, hogy a fogások kulináris ízvilága tökéletes összhangban álljon a champagne-ok komplexitásával. „Érdekes és motiváló volt egy ilyen champagne-sorhoz főzni – meséli Szulló Szabina, a Stand egyik tulajdonos-séfje. – Mint minden este, ez alkalommal is a legjobb tudásunkat és maximalizmusunkat akartuk nyújtani. Közösen ötleteltünk a sommelier-inkkel és sous chefjeinkkel, megnéztük, milyen párosítások működnek jól elméletben, majd sokat kóstoltunk is.”

A vacsora során azok az ételeik kerültek fókuszba, amelyek kimondottan erre az alkalomra lettek megalkotva. Főbb alapanyagaik a kékuszonyú tonhal, a beluga kaviár, a kacsamáj, a kecsege és a kecsegekaviár, a Wagyu rib eye, az ököruszály és a sárgacékla voltak, de persze az ikonikus lángosfalatka sem hiányozhatott a buborékok mellől. „A legkiemelkedőbb párosításunk egyértelműen a tonhal volt. Ezt az alapanyagot csak akkor használjuk az étteremben, ha a legkiválóbb állapotában érkezik a beszállítótól, és mindig champagne-nyal párosítjuk, hiszen verhetetlen duót alkotnak, – mondja Szulló Szabina, majd hozzáteszi – büszkék vagyunk rá, hogy a vacsora végén minden vendégtől azt a visszajelzést kaptuk, hogy minden tökéletes volt.”

Az esemény bizonyította, hogy a legmagasabb színvonalú gasztronómia iránt itthon is van kereslet, a külföldi vendégek számára pedig egyedülálló élményt és betekintést biztosított a magyar gasztronómiába, valamint erősítette azt a hitet, hogy hazánkban is van helye a nemzetközi mércékkel is kimagasló minőségnek.

A figyelmetekbe ajánljuk