csoki
Egy friss tanulmány a globális édességfogyasztást vizsgálva arra az igen érdekes megállapításra jutott, miszerint az emberek csokoládéfüggősége nagyobb, mint azt korábban gondoltunk volna.

A 2023-ban, tizenkét ország bevonásával készített tanulmánya a globális fogyasztói trendeket vizsgálta.

Ez is érdekelhet: A tudomány szerint ezek a leginkább függőséget okozó ételek

A kutatás az alábbi megállapításokra jutott:

  • tízből hat ember egy héten akár többször is nassol;
  • a megkérdezettek 57 százaléka inkább megszüntetné minden közösségimédia-tevékenységét, csak a csokoládétól ne fosszák meg;
  • 60 százalékuk osztotta azt a gondolatot, mely szerint egy tábla csoki megbontása a korlátok áttöréséről és a másokkal való kötődésről szól.

Kijelenthető tehát, hogy a csokoládéfogyasztás valójában fontos és meghatározó tevékenység a mindennapjaink során.

Ezt is olvasd el! Létező dolog az internetfüggőség, de egy módszerrel megelőzhető

A közösségi média továbbnöveli a nassolók függőségét

csoki fot\u00f3z\u00e1sa

Fotó: Suganth/Unsplash

Bár sokan még a social mediáról is lemondanának a csokoládé kedvéért, a kutatás arra is rámutatott, hogy ezek a közösségi oldalak valójában csak erősítik az édességhez fűződő függöségünket, hiszen ezek a platformok az édességek felfedezésének és egyben vásárlásának új felületei lehetnének.

Az impulzusvásárlás mekkája

A felmérésben megkérdezettek 52 százaléka szerint csodálatos lenne, ha egy azonnali vásárlás gombbal megrendelhetnék a közösségi médiában felfedezett összes szimpatikus nassolnivalót.

Bár a tanulmány eredményei kétségtelenül érdekesek, a DailyMeal cikke arra is felhívja a figyelmet, hogy az adatokat a kutatás készítői a Mondelez Internationaltől gyűjtötték. Ez az élelmiszervállalat pedig olyan híres márkák többségi tulajdonosa, mint az Oreo, a Toblerone vagy a Ritz.

A figyelmetekbe ajánljuk