A 2023-ban, tizenkét ország bevonásával készített tanulmánya a globális fogyasztói trendeket vizsgálta.
Ez is érdekelhet: A tudomány szerint ezek a leginkább függőséget okozó ételek
A kutatás az alábbi megállapításokra jutott:
- tízből hat ember egy héten akár többször is nassol;
- a megkérdezettek 57 százaléka inkább megszüntetné minden közösségimédia-tevékenységét, csak a csokoládétól ne fosszák meg;
- 60 százalékuk osztotta azt a gondolatot, mely szerint egy tábla csoki megbontása a korlátok áttöréséről és a másokkal való kötődésről szól.
Kijelenthető tehát, hogy a csokoládéfogyasztás valójában fontos és meghatározó tevékenység a mindennapjaink során.
Ezt is olvasd el! Létező dolog az internetfüggőség, de egy módszerrel megelőzhető
A közösségi média továbbnöveli a nassolók függőségét
Fotó: Suganth/Unsplash
Bár sokan még a social mediáról is lemondanának a csokoládé kedvéért, a kutatás arra is rámutatott, hogy ezek a közösségi oldalak valójában csak erősítik az édességhez fűződő függöségünket, hiszen ezek a platformok az édességek felfedezésének és egyben vásárlásának új felületei lehetnének.
Az impulzusvásárlás mekkája
A felmérésben megkérdezettek 52 százaléka szerint csodálatos lenne, ha egy azonnali vásárlás gombbal megrendelhetnék a közösségi médiában felfedezett összes szimpatikus nassolnivalót.
Bár a tanulmány eredményei kétségtelenül érdekesek, a DailyMeal cikke arra is felhívja a figyelmet, hogy az adatokat a kutatás készítői a Mondelez Internationaltől gyűjtötték. Ez az élelmiszervállalat pedig olyan híres márkák többségi tulajdonosa, mint az Oreo, a Toblerone vagy a Ritz.