Napról napra biztosabbá válik, hogy a koronavírus évtizedekre a mindennapjaink része marad. A világ legnagyobb városai emiatt ugyanazon kérdés megválaszolásával küzdenek: miképp válhat a közlekedés biztonságossá? Talán elektromos kerékpárokkal?
Naponta több millióan használják New York, London, Párizs vagy épp saját fővárosunk, Budapest tömegközlekedési eszközeit. Ezekben a metropoliszokban a közösségi utazás a mindennapok része, így a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások gyakorlatilag a mobilitás lehetőségétől fosztották meg a lakókat. Bár egyre több tilalmat oldanak fel a városok vezetői, az elkövetkezendő időszakban még mindig ügyelnünk kell a tömegközlekedés tehermentesítésére.
Zsúfolt metrón, buszon, villamoson utazni nagy kockázatot hordoz önmagában, az autós közlekedésre való átállás pedig szintén nem tökéletes megoldás – a forgalom egyből megnövekedne, óriási káoszt okozva ezzel a belvárosi részeken, nem beszélve a légszennyezettség mértékének megugrásáról.
Minden jel arra mutat, hogy a nagyvárosi közlekedés jövőjét az elektromos biciklik jelentik majd.
Ezek a járművek gyorsak, kényelmesek, valamint tökéletesen alkalmasak arra, hogy közlekedés közben megfelelő távolságot tartsunk másoktól. Használatukkal fenntartható a levegő minőségjavulása, mely gyakorlatilag minden nagyvárosban megfigyelhető volt a járvány miatt kialakul közlekedési korlátozások okán.
Nyeregbe!
Bár a COVID-19 a bicikligyártók és kereskedők életét is megnehezítette, a legfrissebb kereskedelmi adatok azt mutatják, hogy az eladások már mást világszerte fellendültek. Németországban 20 és 30 százalék között esett vissza a kereslet az év negyedik hónapjában, májusban viszont soha nem látott érdeklődésről számolnak be a kereskedők. Ennek oka az lehet, hogy a hagyományos kerékpárokkal ellentétben, elektromos biciklit mindennapos használatra vásárolják a vevők.
Hasonló tendencia figyelhető meg az Egyesült Államokban is Ryan Citron, a Guidehouse marketingügynökség egyik vezetője szerint. Kiskereskedelmi üzletek bezárása miatt, nagy mértékben visszaestek az elektronikus kerékpárok eladása, ám a korlátozások feloldásával az értékesítés újból növekedni kezdett – olvasható a Verge beszámolójában.