A jövőben 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatás kérhető a 11 millió forintnál olcsóbb tisztán elektromos autókra. A koronavírus-járvány miatt 17 százalékkal csökkenő újautó-eladásokkal szemben a tisztán elektromos autók eladása 36 százalékkal nőtt az idei év első négy hónapjában.
A magyar autópiac jövője szempontjából kiemelkedő lépést jelent a villanyautókra vonatkozó új állami támogatási rendszer, amelynek elindítása időzítése is üdvözlendő, hiszen a koronavírus-járvány miatt az újautó-eladások Európa-szerte és Magyarországon is visszaestek. Az új állami támogatási rendszerben - amelyet a Klíma és Természetvédelmi Akcióterv keretében vezet be a kormány - a maximum 11 millió forintos új, tisztán elektromos autókra 2,5 millió forint támogatás kérhető, a maximum 15 millió forintba kerülő új villanyautókra pedig 0,5 millió forint. A taxinak vásárolt autókra a 15 milliós felső határig 55%-os állami támogatás kapható.
A támogatás mind pénzügyi, mind operatív lízing igénybe vétele mellett is pályázható. Pesti Tímea, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja szerint így az elektromos autó használatának teljesköltség-mutatója versenyképes, sőt, kedvezőbb lehet a hagyományos motorral szerelt autókhoz képest. Ez mind a magánszemélyek, mind a cégek, mind a flottaüzemeltetők számára vonzóbbá teszi a villanyautókat. Magyarországon az idei első negyedévben összesen 517 új, tisztán elektromos autót helyeztek forgalomba az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint, ez közel 36 százalékos emelkedést jelent éves összevetésben. A villanyautókra vonatkozó új támogatási rendszer miatt a vállalati flottákban is növekedhet az elektromos autók részesedése, ahol a lízingfinanszírozás és a flottakezelés hagyományosan erős, így a lízingcégek számára is egyre fontosabb ez a trend.
Íme néhány autó, amelynek a fullextrás változata is beleesik a támogatás ársávjába: