A több mint négy évtizede szolgáló Bzmot vonatain valószínűleg mindenki utazott már legalább egyszer. A sorozat a mellékvonali közlekedés legfőbb járműtípusa, amelyet a MÁV Csehszlovákiában gyártott.
Az első kocsik 1977 decemberében érkeztek, majd további 203 motorvonat csatlakozott még, így nem véletlen, hogy a Bzmot szinte az egész országban megtalálható. A legtöbb magyar mozdonnyal ellentétben, a sorozatnak nincsen elterjedt beceneve. Leggyakrabban bűzmot, Piroska vagy tégla néven szólítják.
A vonat eredeti nevében a „B" a másodosztályú utasteret, a „z" kéttengelyes mivoltát jelöli, a „mot" pedig a motorkocsira utal.
A Bzmot ma már nem a legkorszerűbb konstrukció, de ahogy a MÁV videójában is említik: évtizedes múltja miatt még most is rengetegen kedvelik.
A MÁV az első két videójában a magyar vasúttörténet egyik legkultikusabb dízelmozdonyát, a nyugati Nohabot, illetve a szintén dízelmozdony, ám szovjet Szergejt mutatta be, a harmadikban a mozdonyok láthatatlan igáslovát, az 1983-tól gyártott, 800 kilowattos villamos tolatómozdonyt amelyet a legtöbben csak Szöcskeként ismernek. De a gyerekek egyik kedvencét, az Mk45-öt, ismertebb nevén Bendegúzt is megismerhettük azóta, ahogyan a MÁV gigászát és „mindenesét", a Gigantot és a Csörgőt is. A Bzmot előtt pedig a Taurus és a TRAXX volt látható.