Manapság divat, hogy hírességek adják nevüket egy-egy borhoz. Természetesen a legtöbbször nem arra kell gondolni, hogy ők gondozták egész évben a szőlőt vagy döntöttek a fajélesztő használatáról; általában a már kész borok házasításából, esetleg a címke tervezéséből veszik ki a részüket.

Július elején a világhírű színésznőn, Cameron Diazon volt a sor, ő jelentette be Avaline névre hallgató saját „bormárkája" elindulását. A paletta egyelőre egy spanyol fehérborból és egy francia rozéból áll, közös vonásuk, hogy organikusan gazdálkodó pincészetnél készültek, és hogy Nagy-Britanniában már egy hete forgalmazzák őket.

A spanyol tétel macabeo/malvasia/xarel-lo friss, ropogós házasítása Penedésből, a rozé pedig szintén egy cuvée: grenache-t, cabernet sauvignont, syrah-t és caladoc használtak hozzá.

Organikus és vegán a "tiszta bor"

Cameron Diaz elmondása szerint nemcsak egy bormárkát, de egy, a jobb átláthatóságért tenni akaró „tiszta bor" mozgalmat is létre akart hozni. Amikor felmerült a projekt ötlete és szétnézett a piacon, azt tapasztalta, hogy nagyon szűk a kínálat organikus tételekből.

„Egy hagyományos módon művelt szőlőből készült borban akár 70 olyan anyag is jelen lehet, amire igazából semmi szükség"

– tette hozzá. A színésznő két éve fogott össze Katherine Powerrel, a Clique divatipari cég társalapítójával, hogy olyan, fenntartható módon gazdálkodó pincészetet keressenek, ahol alig öntöznek és egyáltalán nem használnak vegyszereket. Mindkét címkén szerepel ez a tény, valamint az, hogy vegánok is ihatják a borokat, illetve hogy nincsen bennük semmi génmódosított alapanyag vagy adalék és hozzáadott cukor. A fehér és a rozé ajánlott polci ára egyaránt 24 dollár (7300 forint).

Friss

LEGO X Adidas – egy „sportcipő", amibe nem szívesen bújnál bele

A sneaker-rajongók egy újabb újdonsággal bővíthetik gyűjteményüket, bár ebben a „cipőben" aligha tudnának kényelmesen útra kelni.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Idén is mindenkit vár Budapesten a Bar Show (x)

A Nyissunk Együtt! egy korlátozott kiadású koktélmagazin, amely a Fine Brands Company, a Moët Hennessy és a Magyar Bártender Szövetség közötti együttműködésből jött létre azzal a céllal, hogy támogassa a koronavírus-világjárvány következtében nehéz helyzetbe került bárokat és étteremeket.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Youtube/Sarah Lee

Világrekordot jelentő összegért kelt el egy pásztorkutya

Egy jó pásztorkutya aranyat ér.
TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A figyelmetekbe ajánljuk