Zseniális marketingfogással a Stevenage nevű klubnak szereztek egy rakás új rajongót világszerte.


Mindenkit meglepett a Burger King, amikor tavaly partneri megállapodásra lépett egy, a brit negyedosztályban bukdácsoló kiscsapattal. Akkor még nem sejtette senki, hogy zseniális marketing ötlet van mögötte. A gyorsétteremlánc ugyanis arra bíztatta a focirajongókat különböző kihívásokkal, hogy a FIFA20 nevű focis videójátékban csináljanak különböző cseleket és érjenek el dolgokat csapatukkal, a Stevenage-dzsel, töltsék fel a videót Twitterre, cserébe pedig ingyen gyorskaját kapnak.

www.youtube.com

Burger King | Stevenage Challenge

Akkora sikere lett a dolognak, hogy a felhasználók több mint 25 ezer gólt osztottak meg, a gamerek a legnagyobb sztárokat igazolták a brit kiscsapathoz, virtuálisan rájuk adva a mezüket és egyben a Burger King logóját. Karrier módban a Stevenage lett a legtöbbször választott csapat a játékban. A marketingfogás a klubnak is megérte, történelmük során ugyanis először sikerült eladniuk az összes mezüket.

www.youtube.com

"Stevenage Challenge" by DAVID The Agency for Burger King | The One Show 2020

Online némi csellel sikerült valóságos globális rajongótábort keríteni egy csapat köré, akikről azelőtt senki sem hallott gyakorlatilag.