469 700 000 000 000 forint: ennyit költenek a cégek pár év múlva influenszerekre
Fotó: Unsplash

469 700 000 000 000 forint: ennyit költenek a cégek pár év múlva influenszerekre

2022-re a nagy márkák várhatóan a címben említett elképesztő összeget költik el infuencer-marketingre. Sőt most már nem csak hirdetnek, pozíciókat kapnak a cégek PR és marketing csapatában.


Kétféle influenszer-típus létezik: azok, akiket rengetegen követnek és azok, akiknek konkrétabb, de ezzel együtt kisebb – igaz, hűségesebb is – a követői köre – írja az euronews.com.

A márkák nagy neveket igyekeznek becserkészni, mint például a Kardashian-testvéreket, de egyre gyakrabban választanak gyermekinfluenszereket, mikorinfluenszereket vagy virtuális influenszereket.

"Egy közelmúltbeli tanulmány szerint a legjobb elérést nem feltételenül a legtöbb követővel rendelkező legnagyobb nevek produkálják: a mikorinfluenszerek kisebb, ámde rendkívül elkötelezett tábora is képes hegyeket megmozgatni" – mondta az euronewsnak Romain Fourel, a dubaji The Secret Society alapító-vezérigazgatója.

"Ez a közönség digitálisan rendkívül művelt. Ezért természetesen a marketingstratégiánk és kommunikációs stratégiánk is ehhez idomul: az influenszerek, főleg a digitális világ ezen ökoszisztémájában, rálátást képesek biztosítani egy fontos márkának, ami rendkívül fontos" – mondta Vincent Reynes, a Bulgari regionális marketingigazgatója. "A márkával való összhang, a márka DNS-ével való azonosulásra való képesség számunkra rendkívül fontos. Tehát, amikor választunk, mindig egyensúlyra törekszünk: figyelmbe veszük az illetőkövetőinek számát, a platformjuk milyenségét, minőségét. Na és a személyiségüket természetesen" - magyarázta,

De az influenszernek is alaposan meg kell válogatnia, hogy mit vállal, mit népszerűsít.

"Rendszerint olyan márkákkal dolgozom, amelyekben megbízom. Ha rátalálok eg ilyen cégre, akkor minél hosszabb ideig szeretnék vele együttműködni. Olyan gyártóval nem dolgozom, amelyet nem kedvelek, mert nem akarok hazudni az oldalamon" – mondta Arabella Daho influenszer.

"Lecsekkolom, hogy hogyan bánnak a vevőikkel. Meg hogy milyen etikai normáik vannak, mi a hitvallásuk" – teszi hozzá Jess Hardy, aki ugyancsak influenszer.

Ezt a hatalmas piacot már szabályozni kell, az Emirátusokban például az elmúlt időszakban engedélyhez kötötték az influenszerkedést.

"Törvényes felhatalmazást ad arra, amit csinálunk. Szerintem pozitív dolog, legyen szó akár az itteni, dubaji, akár a külföldi influenszerekről. Keretet ad az egésznek, és még védi is az influenszert, ha mondjuk nem kapná meg a fizetségét egy reklámért. Na meg a követőket is védi" – vélte Jess Hardy.

A figyelmetekbe ajánljuk