Új trend érkezhet az sztárok uralta közösségi médiába: a celebek, hírességek mellé megérkeztek a mesterséges intelligencia által készített CGI-influencerek, akikkel a nagyvállalatoknak sokkal egyszerűbb dolga van, ráadásul máris több millió ember követi őket.


A világon több mint 1 milliárdan használják valamelyik közösségi oldal felületét. Nem csoda, hogy ez megnehezíti a cégek helyzetét, és minden eszközzel igyekeznek kitűnni a versenytársaik közül. A múlt évtizedben így jelent meg egy új „reklámfelület", az influencer: ismert személyek népszerűsítenek egy adott terméket, szolgáltatást – legalábbis eddig személyek.

Pár kreatív marketingszakértő úgy döntött, hogy megpróbál alternatívát keresni a hús-vér emberekre, és létrehoznak saját maguk által fejlesztett influencereket, amiket a mesterséges intelligencia segítségével egyedi személyiséggel és emberi vonásokkal ruháznak fel. A jövőben sok cég inkább ezt az utat választhatja, hiszen úgy formálhatják és ellenőrizhetik véleményvezérük karakterét, ahogy akarják.

​​​Lil Miquela, a sztár​​​

Ha azt hinnénk, hogy ez csak a jövő, nagyot tévedünk. Az Instagramon már 2016 óta követhetjük a 2,5 millió követővel rendelkező Lil Miquelát, aki (ami) egy Los Angeles-i cég, a Brud Records által fejlesztett CGI-influencer. Miquelának a jól megírt karakterdrámája mellett, százezres hallgatósága van a Spotifyon, mellette még interjúkat is ad. Amíg az alkotók nem fedték fel a profil igazi kilétét, rengetegen meg voltak győződve arról, hogy egy valós személyt láthatnak a képeken.

A Brud Records készített Miquelán kívül is több digitális influencert, közülük talán Blawko a legérdekesebb a rejtélyes karaktere miatt: félig eltakart arca, nyitott párkapcsolata és a bohém „élete" százezreket foglalkoztat.

Hogy mennyire komolyan gondolják a nagyvállalatok az új irányt, azt a francia luxus divatmárka, a Balmain példája is mutatja: 2018-ban az egyik exkluzív kampányukat három CGI modellel népszerűsítették, amiből kettő a cég saját gyártmánya, a harmadik pedig a világ első digitális manökenje, Shudu Gram.



.

Időszakos divat, vagy tényleg ez a jövő?

Kérdés, hogy valóban elterjedhet-e még szélesebb körben az új trend. Katerina Leroy fotós és marketinges véleménye a következő:

„Néhány évvel ezelőtt még az influencerek is gyerekcipőben jártak, és látszik, hogy milyen gyorsan megváltoztak a trendek, megéri a cégeknek virtuális infuencerekbe fektetni, hiszen teljes irányítást szerezhetnek felettük, megspórolja az időt, hogy hírességeket keressenek és csökkenti a negatív visszajelzések kockázatát."

Az biztos, hogy a jövőben még nehezebb lesz eldöntenünk, hogy mi a valóság, és mi nem.

Forrás: entrepreneur


Friss

Évek óta először láthatod együtt Brad Pittet és Jennifer Anistont

Egy jótékonysági olvasópróbának köszönhetően online összecsődült egy halom szupersztár.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A figyelmetekbe ajánljuk