vince borklub
Fotó: Zachariah Hagy / Unsplash

Klubtagság, borélményekkel: ezért érdemes csatlakoznod!

Június elején elindult Magyarország első exkluzív prémiumtermékeket és -élményeket kínáló borklubja, ahol a kedvezményes lehetőségek széles tárháza mellett tematikus kóstolók és online „tanórák" várják a lelkes borközönséget.


A VinCE Klub egy havi tagsági díj ellenében várja tagok jelentkezését, amelyért cserébe minden hónapban kiszállításra kerül egy hat tételből álló borcsomag, illetve a tagok részt vehetnek online kurzusokon, tematikus kóstolókon is. Hogy miben más ez, mint az eddig ismert hazai gyakorlat? Az edukációhoz sikerült megnyerni az ország egyik vezető boriskoláját, az idén tizedik születésnapját ünneplő CEWI-t: az együttműködésről, a borklub létrehozásának miértjeiről Horkay Andrással, a CEWI alapító-tulajdonosával beszélgettünk.

horkay andras borral

Fotó: Csomor Alexander

Hogyan talált egymásra a VinCE Klub és a CEWI?

A mi együttműködésünk a régmúltba nyúlik vissza: szakmai partnerei vagyunk a VinCE Magazinnak, valamint a VinCE Budapest rendezvénynek is, így amikor jött egy megkeresés, hogy elindulna a VinCE Klub, és támogassuk az edukációs törekvéseket, azonnal igent mondtunk a felkérésre.

Korábban hat évig foglalkoztál magyar bormarketinggel, jelenleg az iskola mellett dolgozol szaktanácsadóként is. Marketinges szemmel nézve mi a véleményed a borklubról?

Szerintem a VinCE Klub egy abszolút jó kezdeményezés, van létjogosultsága. A klublét mindig is egy nagyon közkedvelt forma volt, mert ha az ember egy klub tagja, az ad egyfajta adott közeghez való tartozást és egy speciális életérzést is. Mindehhez elengedhetetlen persze, hogy a szolgáltató vagy ötletgazda különböző, lehetőleg egyedi programokat kínáljon, olyanokat, amelyeket máshol nem kap meg az ember; olyan résztvevőkkel, előadókkal, akik komfortosan mozognak egy online közegben és a tudásuk is megvan az adott témával kapcsolatosan. Ha ezt sikerül megvalósítani, akkor azt gondolom, hogy komoly hozzáadott értéket fog a klub nyújtani.

Hogyan kapcsolódik össze a CEWI és a klubélet?

Egy edukációs együttműködést dolgoztunk ki, amiben lesz online kóstolás és közös teszt is. Ez utóbbi azt jelenti, hogy azokat a borokat, amelyeket a VinCE Magazinban tesztelünk, most online, együtt is megkóstoljuk. Itt természetesen elhangzanak majd azok az információk, hogy milyen körülmények között, milyen szabályok alapján kóstolunk, valamint a klubtagok kapnak egy kis továbbképzést is. Az első téma például az alternatív borkészítés lesz, így ezzel kapcsolatosan arról fogunk beszélgetni, hogy ez a trend mit is takar aktuálisan; azaz ma már nemcsak arról van szó, hogy valami organikus vagy biodinamikus, hanem beszélgetünk arról is, hogy mi az hogy pét-nat vagy a narancsbor. Emellett egy-egy témakörön belül szeretnénk meghívni szakértőket is, a beszélgetés moderátora pedig valószínűleg én leszek.

Az iskolát mindig te képviseled majd, vagy más tanárokkal is találkozhatunk?

Igaz, én vagyok a CEWI atyja és a saját gyermekemként tekintek rá, viszont a CEWI attól olyan színes, hogy nagy tudással rendelkező, jó oktatóink vannak, akik nemcsak az élő programokban, hanem az online platformokon is magabiztosak, jó megjelenéssel bírnak. Így a tervek szerint az adott aktivitást nem feltétlenül én, hanem az oktatóink közül vezeti majd valaki olyan, aki az adott témának szakértője.

Marad az online tér?

Egyelőre online kóstolókat tervezünk, a nyár egyébként is a boros kóstolók tekintetében kicsit uborkaszezonnak számít. Így nem kell csak azért a Balaton partról feljönnie Pestre valakinek, mert érdekli a kóstoló, hanem online is be tud csatlakozni. Ez, ha nem is helyettesíti teljes mértékben a személyes élményt, de mindenképpen nagyon hasznos.

Hogyan lehet felkészülni egy online kóstolóra?

Egy online kóstolóra is ugyanúgy készülök fel, mintha az egy élő kóstoló lenne; tehát mindennek utánanézek, amit az adott témában, borvidékről és borfajtákról tudni kell az elvárt szinten, mindig a maximumot hozva. Itt folyton képezni kell magamat is, mert hiába ismerem az adott tematikán belül kóstoltatandó pincészeteket és boraikat, a legfontosabb adatokat ilyenkor elkérem tőlük, mivel én képviselem őket, így a kérdésekre is nekem kell tudni válaszolni.

Kiknek javasolnád, hogy belépjenek a klubba?

Mindazoknak, akik a borok és a borral kapcsolatos élet felé nyitottak és akik egy kicsit otthonosabban szeretnének ebben a világban mozogni. Azoknak, akik ki tudják használni a kedvezményeket, mert egyébként is sok bort vásárolnak, vagy egyéb boros élményekre költenek. A tagság legfőbb vonzerejét szerintem pedig egyértelműen a programok sokszínűsége biztosítja; a tematikus kóstolók, beszélgetések, amelyeket máshol nem kap meg az ember, vagy legalábbis nem ilyen mennyiségben, szervezetten, szakértő előadóktól.

A figyelmetekbe ajánljuk