Jelenleg a világ leghosszabb repülőútja a Szingapúrt New Yorkkal összekötő járat, amely során a gép 18 órát és 50 percet tartózkodik a levegőben. Ezt a rekordot készül most megdönteni az ausztrál Qantas légitársaság, ami a tervek szerint a közeljövőben egy 19 órás repülést is meghaladó járatot indít majd útjára.
A világ leghosszabb közvetlen repülőjáratát szeretné hamarosan elindítani az ausztráliai Qantas légitársaság, ami Sydney-t köti össze Londonnal, valamint New Yorkkal – írja a Drive. Az óceánokon átívelő utazás megvalósítása azonban egyáltalán nem egyszerű feladat, így nem csoda, hogy a cég immár hetedik éve dolgozik az úgynevezett Project Sunrise terven.
Az elképzelések szerint
a gép több mint 19 órát tartózkodna a levegőben, ennek teljesítéséhez azonban a megszokott légi járműveknél sokkal fejlettebb, technológiailag jobban felszerelt gépekre van szükség.
Még több hír a repülés világából! Szinte leülni sincs időnk a világ legrövidebb repülőútján
A portál beszámolója szerint a Qantas eredetileg Boeing 777X gépekkel szerette volna megoldani a 19 órás utat, ám a hírek szerint végül az Airbus A350-1000-ra esett a választásuk.
A Qantas munkatársai szeretnének minden kényelmet megadni az utasoknak
Fotó: Shutterstock
Szeretnénk elérni azt, hogy a távolság ne jelentsen akadályt se az utasoknak, se nekünk
– idézi az Independent a légitársaság vezérigazgatóját, Vanessa Hudsont.
A Perth-ből Európába tartó járataink már most 17 órás utakat tesznek meg és egyre több az utas ezeken a gépeken, ami bíztató a Project Sunrise-ra nézve.
Egyelőre azonban nem lehet pontosan tudni, hogy mikor indulnak majd el a 19 órás utazást kínáló járatok, az Airbus-ok beszerzésével ugyanis gondok akadtak. A Drive megemlíti, hogy eredetileg 2023-ban tervezték az első járatok indítását, ám a pandémia és a gyártási problémák miatt leghamarabb 2026 közepén szállhatnak fel az első gépek Syndey-ből New York és London felé.
A közel egynapos út során
a légitársaságnak nemcsak a megfelelő gépeket kell üzembe helyeznie, de gondoskodnia kell arról is, hogy az utasokat ne terhelje meg túlságosan az időeltolódás.
Ez is érdekelhet! Dráma a levegőben: 9 óra repülés után megérkeztek oda, ahonnan indultak
Rengeteg szempontot kell figyelembe vennünk. Hogyan befolyásolja ez az út az emberek cirkadián ritmusát? Milyen fényviszonyokat biztosítsunk majd a kabinokban? Milyen étellel enyhíthetjük a jetlag-et és hogyan tehetjük a legpihentetőbbé az utat? Ezekre mind választ kell találnunk, úgyhogy a következő időszakban sok olyan utassal beszélünk majd, akik rendszeresen hosszú járatokon utaznak, hogy a lehető legjobb szolgálatásokat tudjuk majd nyújtani a járaton
– mondja a Quantas vezérigazgatója.