kicsi repülő
Shutterstock

Hány fát kellene ültetnünk egy repülőút után?

A turizmus a világ szénlábnyomának 8%-áért felelős, ennek közel felét pedig a közlekedés teszi ki. Egy új kutatás megnézte, hogy a turistáknak hány fát kellene ültetniük ahhoz, hogy 12 hónapon belül ellensúlyozzák a repülőútjaik szén-dioxid-kibocsátását.


A Travel Daily közölte a Good Trip Marketplace által készített tanulmányt, ahol elemezték a világ legnépszerűbb nyaralóhelyeire való utazás szénlábnyomát az Egyesült Királyságból. A kutatás megállapította, hogy annak a brit utazónak, aki például Sydneybe repül 278 fát kellene elültetnie ahhoz, hogy kompenzálja a repülőjegye által okozott szénlábnyomát.

A Balira és vissza repülő briteknek – amely több mint 1900 kg szén-dioxidot bocsát a légkörbe – 193 fát kellene ültetniük ahhoz, hogy ezt ellensúlyozzák, míg a Dél-Afrikába és Japánba utazóknak 143 fa kellene ehhez

Egy New Yorkba tartó oda-vissza járat esetén 78 fát kellene ültetni ahhoz, hogy a 778 kg szén-dioxid-kibocsátást ellensúlyozzák, míg a Dubajba tartó briteknek 77 fát kellene ültetni, hogy az utazást követő egy éven belül ellensúlyozzák a repülésüket.

Érdekesség, hogy ugyan a hosszú távú utazásokhoz szükséges fák száma különösen magasnak tűnik, az európai utazásoknál sem jobb a helyzet.

Mint kiderült, a Kanári-szigetekre tartó brit járatok okozzák a legtöbb szén-dioxid-kibocsátást, több mint 400 kg-ot, ami 40 fa mennyiségének felel meg. Ezt szorosan követik a törökországi járatok, amelyek kompenzálásához 37 fára lenne szükség.

Más népszerű nyári úti célokat vizsgálva, a Spanyolországba és vissza tartó repülőút 25 fa kompenzálását igényli, míg a Portugáliában nyaralóknak 31 fát kellene ültetniük ahhoz, hogy ellensúlyozzák szénlábnyomukat.

Ugyan a kutatás eredményei a brit járatokra vonatkozik, mégis könnyen ki lehet számolni, hogy megközelítőleg mennyi fára lenne szükség, ha például Magyarországról indulnánk a felsorolt országokba. A teljes táblázatot itt lehet megtekinteni.


A figyelmetekbe ajánljuk