Néhány marketinges a légitársaságok árképzését vizsgálta, ennek okán pedig nagyon furcsa dolgokra lettek figyelmesek.
A The Quarterly Journal of Economics című folyóiratban megjelent új tanulmány a légitársaságok árképzésének anomáliáira világít rá. A tanulmány mögött elsősorban Olivia Natan a Berkley kutatója állt, de Ali Hortaçsu és Timothy Schwieg a Chicagói Egyetemről, Kevin Williams a Yale-ről, és Hayden Parsley az austini Texasi Egyetemről szintén részt vettek a programban – írja a SciTechDaily.
A szakemberek többek között a különböző árképzési modelleket mutatták be a tanulmányukban, amely során nem kis önellentmondásokat fedeztek fel.
Ez is érdekelhet: 4 hiba, amit semmiképp se kövess el a repülőtéren!
Natan szerint egy közgazdász számára egyértelmű, hogy a cégeknek árat kell emelniük, ha ez az emelés biztosítja a bevétel növekedését. Azonban a légitársaságok sokszor nem így cselekednek, hanem alulárazzák a jegyeket.
Rengeteg vezetővel beszéltünk, akik azt mondták, hogy az árképzési csapat nem tudja, mit csinál
– mondja Natan.
A vizsgálat szerint a légitársaságok sokkal több pénzt tudnának keresni azzal, ha kevesebb jegyet adnának el a repülőgépekre magasabb áron. Natan elmondása alapján a gyakorlatban azonban úgy tűnik, hogy a cégek kissé önkényesen választják ki az árakat.
A marketingszakember azonban kiemelte, hogy a bevételkezelő részleg ennek az alulárazásnak a nagy részét korrigálja, ezáltal a fogyasztóknak bemutatott alulárazott jegyek száma nagyjából 60%-kal csökken a bevezetés után.
Ez nagyon furcsa. Ez egyszerűen annak a következménye lehet, hogy a különböző részlegek csapatai nem kommunikálnak egymással
– ismeri el Natan.
A szakember szerint két további indok állhat a furcsaság hátterében: az ügyfelek hűségének megszerzése, illetve a szabályozási ellenőrzés elkerülése.