nyári bobpálya

A 4 legjobb bobpálya Ausztriában, ha aktívan pihennétek a nyár végén

Ha a nyár utolsó heteiben egy kis adrenalinra vágynánk, de nem szeretnénk túl messzire utazni, érdemes kipróbálni valamelyik osztrák bobpályát – akár egyedül, akár párunkkal, akár családunkkal együtt utazunk. Most mutatunk négy olyan helyszínt, ahol garantált a kaland és a feltöltődés.

​Keltenblitz, Bad Dürrnberg

A Keltenblitz a maga 2,2 kilométeres hosszúságával és izgalmas kanyarjaival Salzburg leghosszabb és valószínűleg leglátványosabb bobpályája. A Keltenblitznek otthont adó Bad Dürrnberg Salzburgból vagy Halleinből autóval vagy tömegközlekedéssel könnyedén megközelíthető.

A Zinken nevű hegyen kiépített pálya startvonalához 15 perc alatt eljuthatunk a felvonó segítségével, ha viszont kicsit megdolgoznánk a csúszásért, fel is túrázhatunk – ebben az esetben sokkal hosszabb ideig élvezhetjük a lélegzetelállító kilátást.

További információk a hely honlapján érhetők el.

​Sommerrodelbahn Serlesblitz, Mieders

A Stubai-völgyben töltött nyaralás kihagyhatatlan élménye az ország egyik legmeredekebb nyári bobpályája. Miedersben 640 méteres szintkülönbséget tehetünk meg egy 2,8 km hosszú pályán, így a gyorsaság garantált: a csúcssebesség 42 km/óra.

Mieders autóval vagy tömegközlekedéssel viszonylag gyorsan elérhető Innsbruckból, Tirol központjából. Jó hír, hogy ha idén nyáron már nem tudjuk beilleszteni a bobozást a többi programunk közé, télen nyugodtan visszatérhetünk szánkózni vagy síelni.

További információk itt.

​Sommerrodelbahn am Klippitztörl

A felfonóval kényelmesen feljuthatunk az 1818 méter magasan fekvő csúcsra – ezután pedig egész Karintia leglátványosabb nyári bobpályája tárul elénk. A meredek kanyarokkal ellátott, aluljárókkal és hidakkal kiegészített szakasz 1400 méter hosszan vezet, ezalatt 260 méteres szintkülönbséget teszünk meg, akár 40 km/órás sebességgel.

További információk a hivatalos honlapon.

​Alpine Coaster Wurbauerkogel

Ezen a pályán 760 méter alatt 63 méteres szintkülönbséget kell ledolgoznunk. Ez azt jelenti, hogy korántsem annyira meredek és pörgős a csúszás, mint a listán szereplő többi helyen, így tökéletes választás lehet kisebb gyerekeknek, vagy olyan felnőtteknek, akik még csak most ismerkednek ezzel a sporttal. Plusz pont, hogy itt kétszemélyes bobokat használhatunk, így annak sem kell kimaradnia a szórakozásból, akinek egyedül nem lenne mersze elindulni a lejtőn.