Az új XF a modern brit formatervezés és mérnöki fejlesztés legjavát testesíti meg. Sikeres elődje a márka történetének legtöbbször kitüntetett típusa volt. A stílus és tartalom utolérhetetlen párosításával, a formaterv, a menetdinamika és a kifinomultság ellenállhatatlan kombinációjából most ismét egy minden részletében ízig-vérig Jaguar született.


A dinamikus új Jaguar XF Sedan és XF Sportbrake modellek átdolgozott külső megjelenést, valamint új, minőségi anyagokat és tökéletesen integrált, mindig naprakész, folyamatos online kapcsolatot nyújtó, vadonatúj belső teret kínálnak. Mindezt az ultramodern biztonsági, kényelmi és szórakoztató technológiák koronázzák meg.


A változás már első pillantásra szembetűnő: bár az XF megőrizte karakteres vonalvezetését, az autó mégis szélesebbnek hat. Ez részben a nagyobb, mélyebbre nyúló légbeömlőkkel szerelt, új első lökhárítónak is köszönhető. Ugyanezt az optikai hatást erősíti a szélesebb első hűtőmaszk, amelynek rácsmintázatát a Jaguar tradicionális logója ihlette. Az autó farkialakítása is megújult: a szélesebb hátsó lökhárító és a karosszéria színére fényezett felső lökhárítóbetét optikailag leülteti a járművet. Az XF Sedan hátsó lámpatestei sötét keretet kaptak, amely javítja az autó láthatóságát az utakon.

Az XF-et hagyományosan jellemző sportos vezetési élmény és a maximális kényelem dinamikus kombinációja az új modell sajátja is. Az új vezetői környezet merészebb, lendületesebb és teljes mértékben vezetőközpontú. A műszerfalra könnyed vonalvezetéssel felfutó új, sportos középkonzol opcióként jelerősítő funkcióval kiegészített, vezeték nélküli telefontöltőt is tartalmaz. A megújult belső tér központi eleme a tökéletesen integrált, 11,4 colos, elegáns magnézium keretbe foglalt, ívelt üvegpanellel fedett HD érintőképernyő, az új 'Pivi Pro' szórakoztató rendszerrel. Az ülések szélesebb párnázatot, új masszázsfunkciót, valamint nagyobb felületen működő hűtő- és fűtőfunkciót kaptak. Az alapkivitelű fejtámaszokat dombornyomott Jaguar Leaper figura díszít, míg a márka múltjára a kárpitok 'Est.1935 Jaguar Coventry' címkéi emlékeztetnek.

A motorháztetőt felnyitva is számos újítással szembesülünk. Az új XF minden kivitele nyolcfokozatú automata sebességváltót kapott, míg az autó hátsó- vagy összkerékhajtással is elérhető a teljesítmény mellett a hatékonyságot és a fenntarthatóságot is előtérbe helyező motorválasztékkal. Az új 204 lóerős, lágyhibrid (MHEV), 2,0 literes, soros négyhengeres dízelmotor 7,6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre a hátsókerék-hajtású XF Sedant, míg a kombi XF Sportbrake összkerékhajtású kivitele 8,0 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet.

Mindezt kedvező üzemben tartási költségek mellett: a motor ugyanis nem csupán 24 lóerővel erősebb, mint a kifutó, 180 lóerős dízelmotor, de 13%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és 14%-kal kisebb üzemanyag-fogyasztással is működik. A benzinmotorok szerelmesei a 250 vagy a 300 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres Ingenium motorok között választhatnak.

Az utasok kényelméről, egészségéről és szórakoztatásáról fejlett technológiák széles választéka gondoskodik. Az új XF a Jaguar újgenerációs informatikai technológiái és a folyamatos online kapcsolat révén mindig a legfrissebb szoftververziókkal rendelkezik. A 'Pivi Pro' szórakoztató rendszer legújabb változata a 11,4 colos, ívelt üvegpanellel szerelt, vadonatúj HD érintőképernyőn keresztül kezelhető. Az egyszerűbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka kettő vagy kevesebb kattintásból elérhető a nyitóképernyőről. A létfontosságú adatok villámgyors áttekinthetősége érdekében az új XF 12,3 colos, HD virtuális műszerfal-kijelzőt kapott, amelyen a teljes képernyőn megjeleníthető a navigációs térkép és az útmutatások, a digitális műszerek, a médialejátszó információi, a telefonkönyv vagy az infotainment rendszer elemei.

A minden modellhez rendelhető utastéri levegő ionizálás jobb légminőséget szavatol a beltérben: a 'Nanoe' technológia eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat. A rendszer szűrője felfogja a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretű) részecskéket, ezzel egészségesebbé és kellemesebbé téve az utasteret. Kategóriájában elsőként kapott aktív útzaj-csillapítási technológiát az XF. A rendszer folyamatosan méri az útfelületen keletkező rezgéseket és eltolt fázisú hanghullámmal semlegesíti azokat, ezzel csökkentve az utastér zajszintjét – gondoskodva arról, hogy az utazásunk ne csak dinamikus, de kényelmes is legyen.

Cikkünk megjelenését a WAE kft. támogatta.

Friss

A világ 250 legjobb egyeteme között a Semmelweis

A Semmelweis Egyetem összesen 87 helyezést javított a tavalyi eredményeihez képest a Times Higher Education (THE) listáján. Ráadásul így Magyarországon a legjobb magyar felsőoktatási intézménye lett.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A figyelmetekbe ajánljuk