Új Jaguar XF: 21. századi technológia eleganciával párosítva (x)

Az XF már 2007-es megjelenésekor felkavarta az állóvizet a limuzin kategóriában, majd a Jaguar márka történetének legtöbbször kitüntetett típusaként vonult be a történelemkönyvekbe. Új kiadása ismét a modern brit formatervezés és mérnöki fejlesztés legjavát testesíti meg.


Az új XF elődje legendás menettulajdonságait megtartva első pillantásra is szembetűnő, átdolgozott külsőt, illetve kényelmesebb, prémium anyaghasználata miatt páratlan luxust sugalló belső teret kapott.

Az utazási élményt a tökéletesen integrált, mindig naprakész, folyamatos online kapcsolatot nyújtó kényelmi és szórakoztató technológiák, valamint az ultramodern biztonsági megoldások teszik teljessé.

Bár az új XF Sedan és XF Sportbrake modellek megőrizték az előd karakteres vonalvezetését, a nagyobb, mélyebbre nyúló légbeömlőkkel szerelt első lökhárítónak is köszönhetően az autó mégis szélesebbnek tűnik. A karakteres nappali világítás a modell minden felszereltségi szintjén prémium LED technológiával érkezik, az SE és HSE változatok automata fényszórókat és intelligens fényszóró-asszisztenst kapnak.

A szélesebb hátsó lökhárító és a karosszéria színére fényezett felső lökhárítóbetét optikailag leülteti a járművet.


Az XF-et hagyományosan jellemző sportos vezetési élmény és a maximális kényelem dinamikus kombinációja az új modell sajátja is. Az új vezetői környezet merészebb, lendületesebb és teljes mértékben vezetőközpontú. A műszerfalra könnyed vonalvezetéssel felfutó új, sportos középkonzol opcióként jelerősítő funkcióval kiegészített, vezeték nélküli telefontöltőt is tartalmaz.

A megújult belső tér központi eleme a tökéletesen integrált, 11,4 colos, elegáns magnézium keretbe foglalt, ívelt üvegpanellel fedett HD érintőképernyő, az új 'Pivi Pro' szórakoztató rendszerrel. Az ülések szélesebb párnázatot, új masszázsfunkciót, valamint nagyobb felületen működő hűtő- és fűtőfunkciót kaptak.

Az innováció a motorteret sem kerülte el. Az új 204 lóerős, mild hybrid (MHEV), 2,0 literes, soros négyhengeres dízelmotor 7,6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre a hátsókerék-hajtású XF Sedant, míg a kombi XF Sportbrake összkerékhajtású kivitele 8,0 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet.

Mindezt kedvező üzemben tartási költségek mellett: a motor ugyanis nem csupán 24 lóerővel erősebb, mint a kifutó dízelmotor, de 13%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és 14%-kal kisebb üzemanyag-fogyasztással is működik. A benzinmotorok szerelmesei a Jaguar saját fejlesztésű, 250 vagy a 300 lóerős, 2,0 literes, soros négyhengeres Ingenium motorjai közül választhatnak.

A minden modellhez rendelhető utastéri levegő ionizálás jobb légminőséget szavatol a beltérben: eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat. Kategóriájában elsőként kapott aktív menetzaj-csillapítási technológiát az XF.

A rendszer folyamatosan méri az útfelületen keletkező rezgéseket és eltolt fázisú hanghullámmal semlegesíti azokat, ezzel csökkentve az utastér zajszintjét – gondoskodva arról, hogy az utazásunk ne csak dinamikus, de kényelmes is legyen.

További információkat ezen a linken talál.

A figyelmetekbe ajánljuk