hidratáció
Az egész napos folyadékpótlás kulcsfontosságú az általános egészséghez: boldogabbnak és produktívabbnak érezzük magunkat, támogatjuk az anyagcserénket és a bőrünket is egészségesen és rugalmasan tarthatjuk. És mint kiderült: hosszú távon a szívünket is védi.

A fokozott folyadékbevitel a szívünket is tehermentesítheti. A dehidratáltság csökkenti a vér térfogatát, aminek következtében a szívünknek keményebben kell dolgoznia, hogy a vért átpumpálja a szervezetünkön – a túlzott terhelés pedig idővel károsodást okozhat.

Most egy új, a European Heart Journal című szaklapban megjelent tanulmány szerint a hidratáltság megőrzése nem csak napi szinten segít a szívnek, hanem hosszabb távon is hasznos hatása lehet.

A több mint 11 ezer középkorú felnőtt bevonásával végzett vizsgálatban a résztvevők hidratáltsági szintjét a vér nátriumszintje alapján mérték. A nátriumszint a dehidratáltsággal megnő, ami abból adódik, hogy a vérben lévő nátrium koncentrálódik a kisebb térfogatú vérben.

A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a 142 milliekvivalens/liter feletti nátriumszinttel rendelkezőknél 54%-kal nagyobb a szívbetegség kialakulásának kockázata. Ez pedig egybevág azzal, amit már a tudomány ismert a nátrium és a szív kapcsolatáról.

Bár a szervezetnek szüksége van nátriumra, a túlzásba vitt nátrium – különösen hosszú időn keresztül – magas vérnyomást okozhat, ami szívbetegséghez vezethet. A szívbetegség pedig a szívroham vagy a szélütés kockázatával jár – mutatja be a tanulmányt az EatingWell.

A kutatók szerint azonban, ha hidratáltak maradunk, segít egészséges szinten tartani a nátriumszintet – és így a vérnyomását is – , hiszen lassíthatja a szívben bekövetkező változásokat, amelyek végül szívelégtelenséghez vezetnek.

A sóbevitel csökkentéséhez hasonlóan az elegendő vízfogyasztás és a hidratáltság megőrzése is a szívünk támogatásának módja, és segíthet csökkenteni a szívbetegségek hosszú távú kockázatát

– mondta Natalia Dmitrieva, a tanulmány vezető szerzője.

A kutatók kiemelték: további kutatásokra lesz szüksége ahhoz, hogy biztosak legyenek az eredményekben, de ettől függetlenül rengeteg további érv szól amellett, hogy törekedjünk az egészséges folyadékbevitelre.

Ezekről mi is többször írtunk már, többek között itt: Ezért igyunk vizet: a kiszáradás 6 kellemetlen tünete

A szakemberek megjegyezték, hogy nem kell ragaszkodni kifejezetten vízhez:az olyan italok, mint a narancslé, a tej és a tea is segíthetnek a hidratáltság megőrzésében.


A figyelmetekbe ajánljuk